  • 1. Data: 2005-01-21 10:39:02
    Temat: ZUS i zawieszenie? jakas bzura
    Od: "news" <...@s...pl>

    Co sie dzieje z tym ZUSem?
    Zawiesiłem działalnosc 2 lata temu i podjalem prace a teraz slysze ze ZUS
    moze zadac ode mnie skladek za ten okres.
    Czy ktos cos wie na ten temat?

    pozdr

    SdAm

  • 2. Data: 2005-01-21 10:51:33
    Temat: Re: ZUS i zawieszenie? jakas bzura
    Od: fawlty <l...@t...sig>

    > Czy ktos cos wie na ten temat?

    http://google.pl/groups?threadm=1a6e.0000022f.41dc45
    7a%40newsgate.onet.pl

    --
    fawlty at o2 dot pl

  • 3. Data: 2005-01-21 12:50:03
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "news" <...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Co sie dzieje z tym ZUSem?
    > Zawiesiłem działalnosc 2 lata temu i podjalem prace a teraz slysze ze
    ZUS
    > moze zadac ode mnie skladek za ten okres.
    > Czy ktos cos wie na ten temat?
    >
    >w zusie nie ma stanu zawieszenia -albo jesteś płatnikiem albo
    wyrejestrowujesz się z systemu - musisz teraz pisać do oddziału o
    odstapienie od obciążenia za okres zawieszenia jeżeli takowe wysłałeś
    lub dostarczyłeś do zus i masz na to potwierdzenie

    --
    ===OPIX===
    ==========

  • 4. Data: 2005-01-24 10:45:23
    Od: "news" <...@s...pl>

    > wyrejestrowujesz się z systemu - musisz teraz pisać do oddziału o
    > odstapienie od obciążenia za okres zawieszenia jeżeli takowe wysłałeś
    > lub dostarczyłeś do zus i masz na to potwierdzenie

    No wiec zgodnie z ich zaleceniami wyrejstrowalem sie z systemu nastepujacymi
    kodami:
    ZWUA - 140
    ZWPA - 113
    Czyli o zadnym obciazaniu nie moze byc mowy.

  • 5. Data: 2005-01-24 11:36:46
    Od: "Wojtek" <omeganet__B-E_Z@S-P_AMu__poczta.onet.pl>

    > No wiec zgodnie z ich zaleceniami wyrejstrowalem sie z systemu
    > nastepujacymi kodami:
    > ZWUA - 140
    > ZWPA - 113
    Przypomniałbyś nam co te kody znaczą?

    --
    WWWojtas

  • 6. Data: 2005-01-24 11:39:46
    Temat: Re: Zawieszenie składek ZUS
    Od: "Wojtek" <omeganet__B-E_Z@S-P_AMu__poczta.onet.pl>

    >+ >> Czy w przypadku prowadzenia sezonowej działalności
    >+ >> gospodarczej możliwe jest
    >+ >> czasowe zawieszenie płacenia składek ZUS ?
    >+ > Re : Nie.
    >+ a jak TAK :). Takiej informacji udzielono mi w ZUSie,

    No wiadomo, że nie mam ;) ale dla dobra grupy jestem skłonny takie pismo oficjalnie w
    ZUSie złożyć. Pomógłbyś mi ułożyć treść?

    PS. Ile czasu ZUS ma na odpowiedź?

  • 7. Data: 2005-01-26 12:21:04
    Od: "news" <...@s...pl>

    > No wiec zgodnie z ich zaleceniami wyrejstrowalem sie z systemu
    > nastepujacymi kodami:
    > ZWUA - 140
    > ZWPA - 113
    Przypomniałbyś nam co te kody znaczą?

    ZWUA - wyrejestrowanie z ubezpieczeń
    140 - zaprzestanie prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej

    ZWPA - wyrejestrowanie płatnika składek
    113 - oświadczenie o zaprzestaniu prowadzenia pozarolniczej działalności

  • 8. Data: 2005-01-27 09:08:43
    Od: panTarhei<n...@m...com>

    Merytoryczna dyskusja na ten temat toczy się od dłuższego już czasu
    na forum:

    http://www.twoja-firma.pl/forum/read.php?6,1102,page
    =10

    Wszystkie osoby które są zainteresowane problematyką i zechciałyby
    podzielić się swoją wiedzą lub doświadczeniami będą mile widziane.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2005-01-28 10:38:42
    Od: "s2d" <...@s...pl>

    Użytkownik "panTarhei" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    > Merytoryczna dyskusja na ten temat toczy się od dłuższego już czasu
    > na forum:
    >
    > http://www.twoja-firma.pl/forum/read.php?6,1102,page
    =10

    Sledze ja na biezaco i dochodze do zatrwazajacych wnioskow. Lepiej wcale nie
    otwierac dzialalnosci i nie zglaszac do ZUS. Widze po paru znajomych ze
    calkiem dobrze im idze i nie maja tylu problemow. A w razie czego to ZUS nie
    ma na jakiej podstawie udowodnic ze prowadzil cokolwiek, mogl sie tylko
    przygotowywac do tego ;) Oni spia spokojnie a i grozace im kary sa
    niewspolmierne do tych jakie przyjdzie zaplacic niewinnym ludzia ktorzy
    nieswiadomi zarejstrowali sie.

    zniechecony

  • 10. Data: 2005-01-28 11:33:31
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

> [...]
    > przygotowywac do tego ;) Oni spia spokojnie a i grozace im kary sa
    > niewspolmierne do tych jakie przyjdzie zaplacic niewinnym ludzia ktorzy

    Od kiedy Ty żyjesz w tym kraju?
    Po co sie wysilać i ścigać nielegalnych?
    Przecież skoro sie zarejestrowałeś, to mają Cię na tacy i mogą karać.
    A takiego Kowalskiego co to kręci po cichu - trzeba by ruszyć
    ociężałe dupsko z fotela i pofatygować sie do owego. Bo owy sam
    nie przyjdzie. A Ty tak - bo chciałeś "po bożemu".
    Echh, Polska.