    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - jaka wysokosc zasilku macierzynskiego?
    Date: Mon, 09 Sep 2002 12:34:50 +0200

    Użytkownik Johny napisał:

    > Nie wiem, kogo o to zapytac i czy jest jakakolwiek szansa na zmiane
    > decyzji. Czy ktos z Was nie byl przypadkiem w podobnej sytuacji?

    Ja byłam po drugiej stronie - tej kadrowo-płacowej, i powiem Ci że to
    zwyczajna granda.
    Twojej żonie należy się zasiłek macieżyński liczony od podstawy
    wynagrodzenia z ostatnich 6 miesięcy w których *pracowała* - czyli w
    praktyce takim sam jak zasiłek chorobowy.
    W pozostałym okresie przez 35 dni miała wprawdzie wynagrodzenie
    chorobowem ale jego nie wlicza sie do podstawy zasiłków, a przez
    pozostały okres otrzymywała nie wynagrodzenia a zasiłek chorobowy,
    ktory nie jest podstawą do naliczania innych zasiłków (z zasady nie
    definiuje sie składnika samym sobą).
    Innymi słowy - okres powstania niezdolności do pracy nie został
    przerwany przez okres w ktorym pracowała, a więc wszystki zasiłki
    należy liczyć jednakowo.
    Jedyna podstawą naliczania zasiłków - chorobowego i macierzyńskiego -
    jest jej wynagrodzenia z 6 miesięcy przed pierwszym chorobą.
    I musi to byc faktycznie wypłacone wynagrodzenie bo od niego płaci sie
    składki, a nie "hopotetyczne", jakim jest goła pensja bez nadgodzin.

    Nie wahaj sie i kłóc sie, bo masz rację. A pani w płacach niech nie
    skąpi, bo to nie z jej ani pracodawcy pieniędzy ten zasiłek.
    Ona ma go tylko poprawnie naliczyc, a widac tego nie potrafi.

    Radzę Ci samemu zadzwonic do ZUSu, a najlepiej pójśc i dokładnie
    wyłuszczyc sprawę - przez telefon lubią odpowiadać "na odczepnego".
    Kadrow mogła cos poprzekręcać albo zadać w ZUSie "pytanie tendencyjne"
    a teraz wy macie za to płacić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk