    From: Johny <p...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - jaka wysokosc zasilku macierzynskiego?
    Date: Mon, 09 Sep 2002 14:17:14 +0200

    c...@r...com (ChrisS) wrote:
    >Zmienił się tytuł wypłaty zasiłku, (macierzyński zamiast chorobowego)
    >więc na nowo została ustalona podstawa wymiaru z zastosowaniem przepisów
    >art. 37 i 38 ustawy o świadczeniach pieniężnych z ub. społecznego

    Artykul 37 nie dotyczy (porod 1-go), artykul sluzy raczej do
    obliczania podstaw za niepelny miesiac.
    Art. 38 p.1 to tylko arytmetyka, nieistotne.
    Art 38 p2 nie dotyczy
    Art 38 p3 to jedyna furtka do takiej interpretacji.

    Dlaczego jednak nie liczyc sie z Art 43 i 47. Wg mnie to mozna rownie
    dobrze interpretowac w druga strone.

    -----

    Art 38 p. 3. Jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 1, ubezpieczony
    będący pracownikiem w każdym miesiącu z przyczyn
    usprawiedliwionych wykonywał pracę przez mniej niż połowę
    obowiązującego go czasu pracy, przy ustalaniu podstawy
    wymiaru zasiłku chorobowego przyjmuje się wynagrodzenie za wszystkie
    miesiące po uzupełnieniu według zasad
    określonych w art. 37 ust. 2.

    Art. 43. W razie ponownego powstania prawa do zasiłku chorobowego,
    podstawę wymiaru zasiłku chorobowego
    oblicza się na nowo, jeżeli przerwa między okresami jego pobierania
    trwała co najmniej 3 miesiące kalendarzowe.

    Art. 47. Przepisy art. 36-43 i 45 stosuje się odpowiednio przy
    ustalaniu podstawy wymiaru świadczenia
    rehabilitacyjnego, zasiłku wyrównawczego, zasiłku macierzyńskiego i
    zasiłku opiekuńczego, a do świadczenia
    rehabilitacyjnego także przepis art. 46.