    From: "Kowal" <l...@p...fm.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - komunikacja e-mail
    Date: Tue, 15 May 2007 20:39:41 +0200

    Użytkownik "owl" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:1179223945.816833.87170@p77g2000hsh.googlegroup
    s.com...
    Witam.

    chciałabym pewną sprawę w ZUSie wyjaśnić, spytać co konkretnie im
    przesłać itp. chciałabym wykorzystać w tym celu e-mail jako najszybszą
    i najtańszą formę komunikacji.
    natrafiłam jednak na problem braku adresów e-mailowych ZUSu.
    ktoś próbował już tego sposobu komunikacji i wie gdzie należy e-maile
    wysyłać?

    Mogę Ci wyjaśnić bo tam pracuje. Nie będę się wdawał w szczegóły gdyż jestem
    zobowiązany do zachowania tajemnicy ale powiem coś co jest wszystkim
    doskonale wiadome. ZUS jako instytucja ma dostęp do nieograniczonej
    informacji na temat każdego ubezpieczonego/płatnika, dane osobowe, miejsce
    zatrudnienia, zarobki etc etc. Musimy dbać o to, aby nie została naruszona
    ustawa o ochronie danych osobowych, a co za tym idzie mamy bardzo
    ograniczony dostęp do Internetu oraz do zewnętrznej poczty elektronicznej.
    Nie ma więc możliwości przesyłania tą drogą jakichkolwiek informacji. Powiem
    więcej, gdybym miał cokolwiek wysłać do jakiejkolwiek instytucji to dwa razy
    bym się zastanowił, bo nie mam 100% pewności czy czy przesyłka dotrze do
    adresata, lub czy nie zostanie po drodze przejęta itp. Na koniec powiem, że
    ZUS jako instytucja ustawowo będzie zobligowana do przyjmowania wniosków i
    pism w postaci elektronicznej, ale nie będą to wiadomości e-mail. Więcej
    informacji niebawem na stronach www.zus.pl

    Kow/Ali