eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZUS - komunikacja e-mail › Re: ZUS - komunikacja e-mail
  • Data: 2007-05-16 12:37:00
    Temat: Re: ZUS - komunikacja e-mail
    Od: owl <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 15 Maj, 20:39, "Kowal" <l...@p...fm.fm> wrote:
    >
    > Mogę Ci wyjaśnić bo tam pracuje. Nie będę się wdawał w szczegóły gdyż jestem
    > zobowiązany do zachowania tajemnicy ale powiem coś co jest wszystkim
    > doskonale wiadome. ZUS jako instytucja ma dostęp do nieograniczonej
    > informacji na temat każdego ubezpieczonego/płatnika, dane osobowe, miejsce
    > zatrudnienia, zarobki etc etc. Musimy dbać o to, aby nie została naruszona
    > ustawa o ochronie danych osobowych, a co za tym idzie mamy bardzo
    > ograniczony dostęp do Internetu oraz do zewnętrznej poczty elektronicznej.
    > Nie ma więc możliwości przesyłania tą drogą jakichkolwiek informacji. Powiem
    > więcej, gdybym miał cokolwiek wysłać do jakiejkolwiek instytucji to dwa razy
    > bym się zastanowił, bo nie mam 100% pewności czy czy przesyłka dotrze do
    > adresata, lub czy nie zostanie po drodze przejęta itp. Na koniec powiem, że
    > ZUS jako instytucja ustawowo będzie zobligowana do przyjmowania wniosków i
    > pism w postaci elektronicznej, ale nie będą to wiadomości e-mail. Więcej
    > informacji niebawem na stronachwww.zus.pl
    >
    > Kow/Ali

    no to super, ale zdaje się że ZUS wcale nie szanuje poczty zwykłej - 3
    razy musiałam wysyłać dokumenty (rejestracyjne firmy) i średnio po
    miesiącu od każdego wysłania przysyłali kolejne pismo żeby im to samo
    wysłać - bo nie otrzymali jeszcze. żeby nie było wątpliwości -
    wysyłałam do konkretnego pracownika, podawałam numer pokoju gdzie ma
    pismo dotrzeć, więc wszelkie instrukcje gdzie ma list trafić były na
    kopercie. ostatecznie wybrałam się do ZUSu i przekazałam dokumenty
    sama. ale co się dzieje z trzema kopiami moich dokumentów
    rejestracyjnych? zdecydowanie łatwiej i bezpieczniej byłoby przesłać
    skany - przynajmniej trafiłyby do konkretnej osoby zamiast ginąć w
    olbrzymiej instytucji z setkami listów dziennie i setkami
    niekompetentnych urzędników.
    brzydzę się tą instytucją, dlatego wolę unikać jakichkolwiek kontaktów
    - stąd też e-mail jest najwygodniejszy. ale oczywiście tak zacofana
    instytucja mogła tylko wymyślić taki sposób komunikacji - zamiast
    ułatwiać życie sobie i płatnikom - tylko je utrudnia - w dodatku
    posługując się chybionymi argumentami typu bezpieczeństwo poczty .


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1