    From: owl <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - komunikacja e-mail
    Date: 16 May 2007 05:37:00 -0700

    On 15 Maj, 20:39, "Kowal" <l...@p...fm.fm> wrote:

    > Mogę Ci wyjaśnić bo tam pracuje. Nie będę się wdawał w szczegóły gdyż jestem
    > zobowiązany do zachowania tajemnicy ale powiem coś co jest wszystkim
    > doskonale wiadome. ZUS jako instytucja ma dostęp do nieograniczonej
    > informacji na temat każdego ubezpieczonego/płatnika, dane osobowe, miejsce
    > zatrudnienia, zarobki etc etc. Musimy dbać o to, aby nie została naruszona
    > ustawa o ochronie danych osobowych, a co za tym idzie mamy bardzo
    > ograniczony dostęp do Internetu oraz do zewnętrznej poczty elektronicznej.
    > Nie ma więc możliwości przesyłania tą drogą jakichkolwiek informacji. Powiem
> [...]

    no to super, ale zdaje się że ZUS wcale nie szanuje poczty zwykłej - 3
    razy musiałam wysyłać dokumenty (rejestracyjne firmy) i średnio po
    miesiącu od każdego wysłania przysyłali kolejne pismo żeby im to samo
    wysłać - bo nie otrzymali jeszcze. żeby nie było wątpliwości -
    wysyłałam do konkretnego pracownika, podawałam numer pokoju gdzie ma
    pismo dotrzeć, więc wszelkie instrukcje gdzie ma list trafić były na
    kopercie. ostatecznie wybrałam się do ZUSu i przekazałam dokumenty
    sama. ale co się dzieje z trzema kopiami moich dokumentów
    rejestracyjnych? zdecydowanie łatwiej i bezpieczniej byłoby przesłać
    skany - przynajmniej trafiłyby do konkretnej osoby zamiast ginąć w
    olbrzymiej instytucji z setkami listów dziennie i setkami
    niekompetentnych urzędników.
    brzydzę się tą instytucją, dlatego wolę unikać jakichkolwiek kontaktów
    - stąd też e-mail jest najwygodniejszy. ale oczywiście tak zacofana
    instytucja mogła tylko wymyślić taki sposób komunikacji - zamiast
    ułatwiać życie sobie i płatnikom - tylko je utrudnia - w dodatku
    posługując się chybionymi argumentami typu bezpieczeństwo poczty .