    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS od biletu...
    Date: Thu, 9 Aug 2007 16:10:01 +0200

    On Thu, 9 Aug 2007, d...@p...onet.pl wrote:

    > A co w tym dziwnego?

    Ano to, że *ZUS* jest naliczany od *kosztów*.

    > Mnie dziwią raczej te WSZELKIE składniki przychodu.
    > Przecież to jest umowa na świadczenie usług za opłatą - jedną opłatą.
    > Jak zawierasz umowę z MZO na wywóz śmieci to masz jedną kwotę rozliczenia

    I co, MZO płaci ZUS od "kwoty za wywóz śmieci" czy może jednak
    od kwoty *wynagrodzeń* w ktorych *nie są* zawarte wydatki na
    *inne cele*?
    Objaśniam, że tylko od wynagrodzeń. Bez wydatków na cele gospodarcze,
    w tym *bez* oZUSowania ewentualnych zapłat pracownikom za bilety
    (wykorzystane przez nich na wyjazdy służbowe).

    > i nie
    > jest ważne czy w skład wchodzi dojazd do ciebie czy nie. Liczy się usługa jako
    > taka. Tu sytuacja wydaje się jest identyczna.

    Ale NIE DLA OZUSOWANIA!
    Tak, to jest PRZYCHÓD WYKONAWCY, tyle ze on NIE PODLEGA oZUSowaniu,
    składkami obciążone są tylko konkretne pieniądze - te przeznaczone
    "do kieszeni pracownika" (i dopiero PÓŹNIEJ są one opodatkowane,
    ale to już nie sprawka ZUSu tylko fiskusa, ktory z tego co zostało
    bierze jeszcze dla siebie :>).
    Oddziel sobie otrzymywane pieniądze na te przeznaczone na cele
    *osobiste* - te są oZUSowane, oraz na te, które służą do pokrywania
    *innych wydatków* - pieniadze które "nie zostają w kieszeni", bo
    trzeba je zapłacić *komuś* i te NIE SĄ w normalnym układzie oZUSowane
    (są oZUSowane w tym zakresie, w którym ów ktoś komu zapłacono
    przeznacza je na cele osobiste *swoich* pracowników itp).

    Jakby było tak, że z kwoty którą płacisz za wywóz śmieci, za prąd
    itp z każdej złotówki był potrącany ZUS (a nie z tego, co *pracownicy*
    dostają jako *wynagrodzenie* a nie na *pokrycie wydatków* - zauważ,
    że zwrot za bilet dla pracownika NIE JEST oZUSowany!) to owszem,
    co prawda bylibyśmy w najbardziej absurdalnym układzie, ale
    byłoby to "normalne"...

    pzdr, Gotfryd