  • 11. Data: 2004-12-15 20:27:01
    Temat: Re: Zagadka VAT
    Od: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Fin napisał(a):

    > Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa
    > podatkowego
    > Sygnatura PUS II/443/82/04
    > Data 2004.06.30

    A ta informacja to była wywieszona na tablicy ogłoszeń tego PUSu, czy w
    gazecie? Bo w internecie chyba nie są publikowane, albo algorytm
    wyszukiwania w goglach: *+"podkarpacki urząd skarbowy" +443/82* jest
    jakiś francowaty?

    > To akurat odpowiedz US, gdzieś zapodział mi się ten wydruk ale jestem
    > pewien że taką samą interpretacje wydało MF. Jak tylko odnajde to wrzuce.

    Pliiiiiiiis!
    I jeszcze odpowiedź na drugie pytanie.

    Jacek (AlterNative)

  • 12. Data: 2004-12-15 20:47:59
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Jacek <c...@g...wytnij.pl> wrote:
> [...]
    > gazecie? Bo w internecie chyba nie są publikowane, albo algorytm
    > wyszukiwania w goglach: *+"podkarpacki urząd skarbowy" +443/82* jest

    Poszukaj na www.mf.gov.pl, tam są te orzeczenia.

    P.

  • 13. Data: 2004-12-15 21:35:26
    Od: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Paszczak napisał(a):

    > Poszukaj na www.mf.gov.pl, tam są te orzeczenia.
    >
    > P.

    No, jasne
    (że chyba coś mnie na moment zaćmiło. ;)
    Wielkie dzięki

    Jacek (AlterNative)

  • 14. Data: 2004-12-15 22:05:53
    Od: "Fin" <fin@autograf(.........).pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gazecie? Bo w internecie chyba nie są publikowane, albo algorytm
    > wyszukiwania w goglach: *+"podkarpacki urząd skarbowy" +443/82* jest

    Niestety to też jest odpowiedz US.

    Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa
    podatkowego
    Sygnatura IV/443/16/04
    Data 2004.05.11

    Autor

    pzdr
    Fin
    Urząd Skarbowy w Nowej Soli

  • 15. Data: 2004-12-15 22:06:46
    Od: "Fin" <fin@autograf(.........).pl>

    Użytkownik "Fin" <fin@autograf(.........).pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wrzuce.

    > Niestety to też jest odpowiedz US.
    >
    > Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa

    Tu oczywiście źle mi się wkleiło ;))))))

    pzdr
    Fin

  • 16. Data: 2004-12-16 18:13:42
    Od: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Fin napisał(a):
> [...]
    >

    > To akurat odpowiedz US, gdzieś zapodział mi się ten wydruk ale jestem
    > pewien że taką samą interpretacje wydało MF. Jak tylko odnajde to wrzuce.

    Uno momento mister Fin :)
    Ta informacja podatkowa o sygnaturze PUS II/433/82/04 dotyczy troszeczkę
    innego przypadku niż napisałeś w swoim pierwszym poście. Tutaj towar
    rzeczywiście *nie opuścił* UE i nabywca także nie posługiwał się NIP-UE,
    więc oczywiście ta sprzedaż podpada pod krajową, ale Ty opisałeś
    sytuację, w której towar *opuścił* UE, więc także terytorium Polski,
    więc była odprawa celna, *więc* IMHO warunki wymagane do zastosowania
    stawki 0 % na eksport są spełnione.

    Veto??

    Jacek (AlterNative)

  • 17. Data: 2004-12-16 18:45:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > *opuścił* UE, więc także terytorium Polski, więc była odprawa celna,
    > *więc* IMHO warunki wymagane do zastosowania stawki 0 % na eksport są

    Cytuję:

    "1) Towar jedzie z Niemiec do Szwajcarii, faktura wystawia polski
    podatnik na podatnika w Szwajcarii jaki VAT ?"

    "2) Towar płynie z USA do Rosji, faktura zakupowa od kontrahenta w
    Anglii, a polski podatnik fakturuje odbiorce w Rosji jaka stawka ? "

    Ten towar nawet nie był w Polsce.
    Jak więc mógł opuścić kraj
    i o jakiej odprawie celnej piszesz?
    IMHO sprzedaż krajowa, na zasadzie
    negatywnej selekcji. Nie eksport, nie WDT,
    to już niewiele zostaje.

  • 18. Data: 2004-12-16 18:46:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > IMHO sprzedaż krajowa, na zasadzie
    > negatywnej selekcji. Nie eksport, nie WDT,
    > to już niewiele zostaje.

    Wiem, że to idiotyzm, ale ja tego nie wymyśłiłem

  • 19. Data: 2004-12-16 20:53:55
    Od: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik cef napisał(a):

    > "2) Towar płynie z USA do Rosji, faktura zakupowa od kontrahenta w
    > Anglii, a polski podatnik fakturuje odbiorce w Rosji jaka stawka ? "

    Zadna stawka (NPO), jak pisałem.

    > Ten towar nawet nie był w Polsce.

    A to nie było sprecyzowane w pytaniu.

    > Jak więc mógł opuścić kraj
    > i o jakiej odprawie celnej piszesz?

    Może nieprecyzyjnie się wyraziłem, ale chodziło mi o "potwierdzony przez
    urząd celny wyjścia wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium
    Wspólnoty". Gdy eksportujesz towary do Szwajcarii tym "urzędem wyjścia"
    jest chyba przejście graniczne Niemcy-Szwajcaria, prawda?

    > IMHO sprzedaż krajowa, na zasadzie
    > negatywnej selekcji.

    Stosując zasadę negatywnej selekcji to sprzedaż krajowa odpada na samym
    początku, ponieważ sprzedaż krajowa to odpłatna dostawa towarów i
    odpłatne świadczenie usług *na terytorium kraju* (a ten kraj to Polska
    właśnie).

    Nie eksport, nie WDT,
    > to już niewiele zostaje.

    To już nic nie zostało....

    Jacek (AlterNative)

  • 20. Data: 2004-12-16 21:05:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Zadna stawka (NPO), jak pisałem.

    Z tym się najprędzej zgodzę

> [...]
    > Wspólnoty". Gdy eksportujesz towary do Szwajcarii tym "urzędem wyjścia"
    > jest chyba przejście graniczne Niemcy-Szwajcaria, prawda?

    Prawda, ale...
    Szwajcaria była w moim przykładzie, ale w moim przypadku
    nie było potwierdzenia wywozu ze Wspólnoty,
    bo dostawa była do Niemiec. Tylko nabywca był ze Szwajcarii.

> [...]
    > początku, ponieważ sprzedaż krajowa to odpłatna dostawa towarów i
    > odpłatne świadczenie usług *na terytorium kraju* (a ten kraj to Polska

    Racja, ale nie wiem jakich argumentów użył US,
    żeby wykazać, że krajowa.

    > Nie eksport, nie WDT,
    > To już nic nie zostało....

    Szara strefa?