    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaksięgowanie opłat wpisu EDG i VAT-R
    Date: Fri, 17 Feb 2006 20:26:45 +0100

    On Fri, 17 Feb 2006, Adam M wrote:

    > Witam!
    >
    > Tak z pewną nieśmiałością zapytam ;) nikt nie ma pomysłu jak to zaksięgować ?

    Ha. A jaką metodę księgowania kosztów przyjąłeś ?
    Art.22.4 czy .6->.7 ?
    I jak prowadzisz KPiR!
    Zauważ że nie ma "jednej dobrej metody"!
    Jak ktoś zaczyna się uczyć "na przykładach" to czasami do niego nie
    dotrze że wolno prowadzić dokumentację na kilka sposobów!
    Poczytaj w szczególności rozporządzenie o prowadzeniu KPiR zwracając
    szczególną uwagę na teksty "podanik może".
    Podatnik MOŻE.
    Często jest to obwarowane różnymi "jeżeli" itepe.
    Niemniej podatnik MOŻE wybrać, jak prowadzi KPiR!
    Jedną z metod jest ujmowanie dokumentów w miarę ich otrzymywania.
    Ale *jeśli* podatnik prowadzi ewidencję sprzedaży (to nie jedyny
    warunek, trzeba poczytać :)) to z grubsza biorąc może prowadzić
    KPiR chronologicznie wg zdarzeń (a nie wg *otrzynywania* dokumentów).

    Mi wychodzi że jak DG się zaczęła w środku roku (że nie ma problemu
    czy koszt dotyczy TEGO roku), a same dokumenty "przyszły" chronologicznie
    do zdarzeń :) tudzież pamiętając o argumentacji "a kto broni ująć
    koszt PÓŹNIEJ?" (Maddy) - wpisanie ich z datami zdarzeń nie wydaje
    mi się nieprawidłowe w żadnym wypadku.

    > Czyżby nikt (z osób mających już kontrole ;) nie wrzucał w koszty wpisu do
    > EDG i VAT-R ? 8-)

    Ubolewam, ale jak rozpoczynałem DG to dwie "działki" przeoczyłem
    w natłoku informacji - właśnie zaliczenie "wpisów" oraz zasadę
    wyceny ST jeśli ma się dokumenty zakupu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)