  • 11. Data: 2012-01-24 12:21:12
    Temat: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    news:slrnjht7vi.2if5.proteus@pl-test.org...
    > On 2012-01-24, Nixe <n...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]

    > Odpowiedź: to zależy. Zależy co, kiedy, bezpośrednio/zdalnie itp.

    Bezpośrednio w sklepie.
    W 2010 roku.
    Sklep z artykułami biurowo-komputerowymi.
    Zakup niewielkiego przedmiotu do zastosowania biurowego.

    N.

  • 12. Data: 2012-01-24 12:21:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.01.2012 13:21), Nixe wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Bezpośrednio w sklepie.
    > W 2010 roku.
    > Sklep z artykułami biurowo-komputerowymi.
    > Zakup niewielkiego przedmiotu do zastosowania biurowego.

    Teoretycznie mógłby sprzedać ci bez VATu, w ramach WDT, ale w praktyce
    sobie tego nie wyobrażam.

    p. m.

  • 13. Data: 2012-01-24 12:33:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-24, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Bezpośrednio w sklepie.
    > W 2010 roku.
    > Sklep z artykułami biurowo-komputerowymi.
    > Zakup niewielkiego przedmiotu do zastosowania biurowego.

    Wydaje mi się, że jeśli wykażesz się poprawnym NIP-EU, to stawka VAT dla
    Ciebie: 0% na fakturze. W innym przypadku doliczać powinien Cię traktować
    jak klienta lokalnego (czyli jeśli musi, to doliczać VAT, nawet jeśli
    o fakturę poprosisz).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2012-01-24 12:33:39
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:4f1ea241$0$1224

    > Teoretycznie mógłby sprzedać ci bez VATu, w ramach WDT,

    No właśnie taki wniosek też mi się nasunął.

    > ale w praktyce sobie tego nie wyobrażam.

    Dlaczego? Jakiś większy stopień skomplikowania? :)
    A co z zakupem paliwa w ten sposób?

    N.

  • 15. Data: 2012-01-24 13:40:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.01.2012 13:33), Nixe wrote:

    > No właśnie taki wniosek też mi się nasunął.

    > Dlaczego? Jakiś większy stopień skomplikowania? :)
    > A co z zakupem paliwa w ten sposób?

    No wyobrażam sobie, że że mam jakiś sklepik i przychodzi do mnie Niemiec
    (Litwin, Czech, Słowak, Łotysz,....), kupuje zszywacz i mówi że chce bez
    VATu.

    Spuszczam go na drzewo, być może bezprawnie :).

    Jak sobie wyobrażę że jestem pracownikiem w kasie np. w Media Markcie i
    jest taka sama sytuacja - robię wielkie oczy, dzwonię do managera, ten
    dzwoni gdzieś wyżej itd. Po godzinie *może* uda się Niemcowi (Litwinowi,
    Czechowi, Słowakowi ....) kupić ten zszywacz.

    p. m.

  • 16. Data: 2012-01-24 15:41:04
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > Ciebie: 0% na fakturze. W innym przypadku doliczać powinien Cię traktować
    > jak klienta lokalnego (czyli jeśli musi, to doliczać VAT, nawet jeśli

    Może nie tyle VAT 0% co NP czyli nie podlega. Oznacza to, że podatek VAT
    płaci nabywca w swoim kraju. Oczywiście musi być zarejestrowany jako unijny
    podatnik VAT. Po otrzymaniu takiej faktury na jej podstawie wystawiam
    fakturę wewnętrzną i naliczam VAT do odprowadzenia.

    marzatela
    ----------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 17. Data: 2012-01-24 15:44:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-24, Marzena <m...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Może nie tyle VAT 0% co NP czyli nie podlega.

    Przy WDT? To chyba jednak 0%. NP z tego co kojarzę, to w usługach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2012-01-24 16:22:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Przy WDT? To chyba jednak 0%. NP z tego co kojarzę, to w usługach.

    Dlaczego zakładasz, że inne kraje unijne mają takie samo rozwiązanie?
    W Niemczech np nie jest 0% przy ichnim WDT tylko "bez podatku".

  • 19. Data: 2012-01-24 16:38:05
    Od: Mane <m...@w...pl>

    W dniu 2012-01-23 15:13, cef pisze:

    > Możesz zgubić itp

    Czy to na pewno dobry pomysł?

    Nawet jeśli się tego nie księguje, to podobno trzeba przechowywać
    faktury do 5 (?) lat.

  • 20. Data: 2012-01-24 16:49:20
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-01-24 12:35, cef pisze:

    > Skoro kupił bez VAT, to powinien
    > naliczyć polski VAT - ma obowiązek.
    > A konsekwencje takie same jak dla zwykłej
    > sprzedaży nie naliczysz VAT.

    Coś mi się jeszcze nasunęło.
    Wyjeżdża sobie pracownik zagranicę (delegacja) i kupuje coś na fakturę
    wystawioną na firmę, w której pracuje, ale to coś zabiera do użytku
    prywatnego. Płaci oczywiście swoimi pieniędzmi.
    Wraca, ale faktury do firmy nie oddaje (gubi, zapomina, whatever, może i
    nawet złośliwie nie oddaje).
    Co w takim wypadku, jeśli okaże się przy kontroli US, że taka faktura
    nie została zaksięgowana? Przecież właściciel firmy nie ma nawet bladego
    pojęcia o tym, że taka faktura została wystawiona. Na fakturze podpisy
    nie są wymagane. A dla utrudnienia - pracownik już nie pracuje ;-)

    N.