    From: dddddddd <f...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup samochodu od osoby fizycznej nie prowadzącej DG
    Date: Mon, 22 Jun 2015 17:19:11 +0200

    W dniu 2015-06-22 o 12:22, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Cześć,
    >
    > jestem przedsiębiorcą prowadzącym DG OF na PKPiR (zasady ogólne),
    > zwolnionym podmiotowo z VAT. Chcę kupić od znajomego samochód i
    > wprowadzić go do EST. czy dobrze rozumiem, że:
    >

    > a) spisuję Umowę kupna-sprzedaży, gdzie nabywcą jestem ja, ale z
    > oznaczeniem firmy

    nie musi być oznaczenia firmy

    > b) rejestruję samochód już na firmę w wydziale komunikacji

    firmą jesteś ty, więc rejestrujesz na siebie

    > c) opłacam PCC w wysokości 2%

    tak

    > d) mogę amortyzować auto przez 30 miesięcy odzyskując etapami PIT

    tak

    > czy taki układ nie sprzyja zawyżaniu cen na umowie? W końcu jeżeli
    > zamiast 10 tysięcy, ktoś wpisze 20 tysięcy, to zyska na PIT?

    ogólnie wszystko się będzie zgadzać, bo sprzedaż po zaniżonej cenie
    indywidualnemu ;)
    albo indywidualny kupując inne auto zaniży cenę żeby zapłacić mniej PCC :)
    a tak na poważnie - nie zyska na PIT, a po prostu na nim nie straci :)
    no i pewnie jak kupisz poloneza za 20.000 to ktoś się przyczepi :)

    Łukasz