    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup w Wielkiej Brytanii, a NIP i VAT.
    Date: Tue, 22 Dec 2009 15:53:18 +0100

    On 2009-12-22 14:54, Tomek wrote:

    > Chętnie poczytam :)

    Mówisz i masz.

    Dzwoniłem i mają wysłać emailem nową, lepszą fakturę ;-)

    Ponieważ w przypadku VAT dokumentem źródłowym i tak jest wewnętrzna FV,
    natomiast KUP zawsze mogę zrobić choćby na podstawie potwierdzenia
    przelewu to jak dla mnie jest to OK.

    Nasunęła mi się jednak refleksja.
    Czy (w UE) tylko my mamy tak restrykcyjne prawo podatkowe?
    Czy też raczej mój kontrahent "jedzie po bandzie"?

    > Natomiast co do tego importu, nawiązując do wątku środowiskowego,
    > to jeśli to był sprzęt elektro*, choćby na potrzeby własne,
    > to zarejestrowałeś się w GIOŚ jako sprowadzacz i masz nadany numer ;) ?

    To jest akurat pudełkowy software.

    BTW, czy przez "sprowadzacza" rozumiesz importera?
    ZTCP pojęcie importu *nie* dotyczy WNT.

    No i (przynajmniej w dyrektywie) wprowadzenie do obrotu dotyczy
    wprowadzenia po raz *pierwszy* na terenie EU.

    Chyba, że coś źle zapamiętałem ...

    Piotrek