    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup w Wielkiej Brytanii, a NIP i VAT.
    Date: Tue, 22 Dec 2009 17:33:49 +0100

    Dnia 22-12-2009 o 15:53:18 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Mówisz i masz.
    >
    > Dzwoniłem i mają wysłać emailem nową, lepszą fakturę ;-)
    >
    > Ponieważ w przypadku VAT dokumentem źródłowym i tak jest wewnętrzna FV,
    > natomiast KUP zawsze mogę zrobić choćby na podstawie potwierdzenia
    > przelewu to jak dla mnie jest to OK.
    >
    > Nasunęła mi się jednak refleksja.
    > Czy (w UE) tylko my mamy tak restrykcyjne prawo podatkowe?
    > Czy też raczej mój kontrahent "jedzie po bandzie"?

    Nie wiem, ale ja od zawsze mam wrażenie że szeroko
    pojęci "oni" mają u siebie luz.

    > To jest akurat pudełkowy software.
    >

    > BTW, czy przez "sprowadzacza" rozumiesz importera?
    > ZTCP pojęcie importu *nie* dotyczy WNT.
    >
    > No i (przynajmniej w dyrektywie) wprowadzenie do obrotu dotyczy
    > wprowadzenia po raz *pierwszy* na terenie EU.
    >
    > Chyba, że coś źle zapamiętałem ...

    Sorry, pisałem z głowy. Faktycznie są te przepisy:

    Art. 3b.
    1. Wprowadzenie sprzętu do obrotu na terytorium kraju następuje z dniem:
    1) wydania sprzętu z magazynu lub przekazania osobie trzeciej - w przypadku
    sprzętu wyprodukowanego na terytorium kraju;
    2) wystawienia faktury potwierdzającej wewnątrzwspólnotowe nabycie;
    3) przywozu sprzętu na terytorium kraju.

    Art. 21.
    Wprowadzający sprzęt jest obowiązany umieszczać numer rejestrowy na
    fakturach i
    innych dokumentach sporządzanych w związku z wykonywaniem działalności
    gospodarczej.

    Art. 80.
    1. Wprowadzający sprzęt, który wprowadza do obrotu sprzęt, nie będąc
    wpisanym
    do rejestru, o którym mowa w art. 6, podlega karze pieniężnej w wysokości
    od 5
    000 zł do 5 000 000 zł.

    - ale definicje ratują sytuację:

    13) wprowadzający sprzęt - przedsiębiorcę, który:
    a) produkuje i wprowadza sprzęt do obrotu pod własnym oznaczeniem,
    b) wprowadza sprzęt do obrotu pod własnym oznaczeniem wyprodukowany
    przez innego przedsiębiorcę,
    c) importuje sprzęt
    - z wyjątkiem przedsiębiorcy, który zapewnia wyłącznie finansowanie
    zgodne z warunkami określonymi w umowie finansowania;";
    14) wprowadzenie sprzętu do obrotu - odpłatne albo nieodpłatne
    udostępnienie
    sprzętu po raz pierwszy na terytorium państwa członkowskiego Unii
    Europejskiej
    lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym
    Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym
    w celu używania lub dystrybucji;

    Kiedyś to badałem, ale dla innego stanu faktycznego

    --
    Tomek