    From: armar <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zamiana mieszkania a podatek...
    Date: Sun, 28 Dec 2008 22:34:43 +0100

    witek pisze:

    > Sprawa nie dytyczy zamiany, bo żadnej umowy zamiany tu nie było.
    > Ktoś sprzedał, ktoś kupił razy dwa.

    Jeśli pozwolisz, to jednak się będę upierał,
    że chodziło o zamianę mieszkania,
    pomimo, że zamiana była rozdzielona na dwie umowy. :)
    Dlaczego? Bo art 2 Konstytucji mi to gwarantuje. ;)

    > taka jak przy umowie sprzedaży mieszkania.
    > musiałbym poszukać ile to było w 2007 roku i czy już były nowe przepisy
    > czy nie.
    > 10% w g starych od ceny, 19% - wg nowych od dochodu czyli cena sprzedazy
    > - cena kupna. Jak to była darowizna to 19% od ceny.

    Dziękuję.

    > Nie. Bo umowa zamiany nie została zawarta.

    > Pada tam chociaż raz słowo "zamiana"? W takim przypadku powinienes miec
    > jedną umowę: zamiany.

    Nie było chętnych do przeprowadzenia się z Krakowa nad morze,
    w związku z tym zamianę należało przeprowadzić
    za pomocą 2 umów kupna-sprzedaży.
    A zamianę należało dokonać szybko i nie było czasu na czekanie
    (życiowe sprawy).
    Takie rozdzielenie zamiany na 2 umowy względem prawa
    powinno być tak samo traktowane i dlatego proszę o pomoc.
    Stąd też moja wzmianka o zasadach sprawiedliwości społecznej
    z art 2 Konstytucji (dalej nie czytałem, ale na pewno
    coś się znajdzie w temacie równego traktowania wobec prawa ;) ).

    --
    Pozdrawia Marek