    From: armar <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zamiana mieszkania a podatek...
    Date: Mon, 29 Dec 2008 00:05:26 +0100

    Piotrek pisze:

    > To Ci zawsze wolno, nawet jeśli nie masz racji.

    Dziękuję. :)
    Czy mam rację, czy nie - fakt jest taki, że mieszkanie
    już jest zamienione na inne i nie bardzo jest
    jak wrócić do poprzedniego stanu. :(

    Obecny stan wymaga kolejnej zamiany - na mniejsze,
    by móc (tym razem) ZAROBIĆ na podatek od poprzedniej zamiany (19%).
    Niestety przy zamianie na mniejsze trzeba będzie
    zapłacić podatek dochodowy od różnicy wartości mieszkań,
    czyli uwzględnić kolejne 19% od różnicy w ich cenie
    i jeszcze dodatkowo kolejne 2% od nabycia tego mniejszego...
    i z dwóch pokoi robi się kawalerka dla rodziny,
    bo łącznie z procentami i stracie na szybkiej zamianie
    (pod presją komornika) wyjdzie 30% straty obecnej wartości.
    Kredytu na spłatę podatku (np. na 10 lat) wziąć się nie da,
    bo po blokadzie przez US w jednym banku - wszystkie odmawiają.
    Podanie do US o rozłożenie spłaty podatku na raty
    zostało oczywiście odrzucone.

    > Ale może jednak przeczytaj jak w kodeksie cywilnym jest zdefiniowana
    > umowa zamiany i sam zdecyduj czy ma to jakiekolwiek odniesienie do
    > Twojego przypadku.
    >
    > Click --> http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html

    > Artykuł 603.

    "Przez *umowę* zamiany każda ze stron zobowiązuje się przenieść
    na drugą stronę własność rzeczy w zamian za zobowiązanie się
    do przeniesienia własności innej rzeczy."

    Wiem, że to grupa prawnicza, ale nie użyłem określenia
    "umowa zamiany mieszkania", ani "sprzedaż mieszkania",
    ani "zamiana mieszkań" (w domyśle dwóch).
    Temat dotyczy "zamiany mieszkania" (na inne), a nie samej umowy
    i nadal mam nadzieję, że ktoś wie jak można pomóc...

    --
    Pozdrawia Marek