  • 1. Data: 2005-07-24 12:16:24
    Temat: Zapłata odsetek od zaległosci podatkowych
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Urząd Skarbowy naliczył mi odsetki od zaległosci podatkowych .
    Nie udzielono mi jednak odpowiedzi jak szybko musze wpłacić
    kwotę odsetek od zaległosci podadkowych .
    Czy istnieje termin w którym muszę wpłacić tą kwotęodsetek ,
    aby nie naliczono mi kary za niezapłacenie odsetek w terminie ?

    Dziękuję

  • 2. Data: 2005-07-24 12:40:04
    Temat: Re: Zapłata odsetek od zaległosci podatkowych
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy istnieje termin w którym muszę wpłacić tą kwotęodsetek ,
    > aby nie naliczono mi kary za niezapłacenie odsetek w terminie ?

    hmm, zgodnie z ordynacją podatkową podatnik winien sobie sam wyliczyć i
    wpłacić odsetki, one po prostu cały czas rosną.... inna sprawa że jak to
    było w drodze decyzji to jeżeli nie zapłacisz do 14 dni to rozpocznie się
    egzekucja tych pieniędzy...

  • 3. Data: 2005-07-26 10:59:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slayer napisał(a):

> [...]
    > wpłacić odsetki, one po prostu cały czas rosną.... inna sprawa że jak to
    > było w drodze decyzji to jeżeli nie zapłacisz do 14 dni to rozpocznie

    Sprawa się tyczy samych odsetek, czy one rzeczywiście cały czas
    rosną? Art. 482 kc. zabrania pobierania odsetek od odsetek przed
    wytoczeniem powództwa. Czy w podatkach jest inaczej?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-07-26 11:58:13
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    > Sprawa się tyczy samych odsetek, czy one rzeczywiście cały czas rosną?
    > Art. 482 kc. zabrania pobierania odsetek od odsetek przed wytoczeniem
    > powództwa. Czy w podatkach jest inaczej?

    Nie, w podatkach jest tak samo.
    Tylko że kwota którą wpłaciłeś jako uregulowanie zobowiązania została
    zaliczona najpierw na te odsetki. Teraz więc rosną ci odsetki nie od odsetek
    tylko od pozostałej części zobowiązania podatkowego.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 5. Data: 2005-07-26 14:47:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Magdalena B napisał(a):
> [...]
    > zaliczona najpierw na te odsetki. Teraz więc rosną ci odsetki nie od odsetek
    > tylko od pozostałej części zobowiązania podatkowego.

    Zapewne tak jest, ale autor wątku napisał, że sprawa dotyczy
    wyłącznie odsetek, stąd moja uwaga.

    A co do "odsetek od odsetek", to podmiot zajmujący się wynajmem
    lokali w jednej z części Warszawy (Gminna Gospodarka Komunalna Ochota)
    praktykuje ten nieprzyjemny zwyczaj :( A ludzie płacą, bo przede
    wszystim nie wiedzą, że jest to bezprawne. Zresztą zauważyłem niechęć
    ludzi do sądzenia się o niewielkie kwoty.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-07-27 06:51:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2005, Liwiusz wrote:
    [...]
> [...]
    > nieprzyjemny zwyczaj :( A ludzie płacą, bo przede wszystim nie wiedzą, że

    Hm... dasz głowę że naliczają odsetki od odsetek a nie od kwoty
    głównej ? W odróżnieniu od opłat administracyjnych (takoż podatków)
    gdzie przepisy określają że wpłatę się dzieli na proporcjonalne
    uznanie kwoty podstawowej i odsetek, przy zobowiązaniu cywilnym
    sprawa nie jest taka oczywista. Sam Sąd Najwyższy plącze się w zeznaniach
    czy wg KC kwota główna i odsetki to jedno zobowiązanie czy dwa
    (sprawa wyłazi co rusz przy pytaniu jaki jest termin przedawnienia
    odsetek i czy zależy od tytulu kwoty głównej) - a jeśli to drugie
    to wierzyciel może sobie wybrać przy częściowej zapłacie który
    "tytuł" zalicza. Więc jak ktoś miał 2000 zł długu, po miesiącu
    całą kwotę zapłacił - może mu się wydawać że po tym miesiącu
    wierzyciel naliczył "odsetki od odsetek".
    A to nieprawda - wierzyciel z 2000 zł najpierw pokrył CAŁE
    odsetki i niezapłacona kwota w całości jest kwotą główną
    od której może naliczać odsetki.
    A przynajmniej tej wersji się trzyma ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)