  • 11. Data: 2006-09-18 19:19:13
    Temat: Re: Zatrudnienie wspólników w sp. z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Sep 2006, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał
    >
    > Bo KSH do zatrudniania wspólników przewidział inny tryb.

    Czekaj - zatrudniania członków zarządu czy wspólników?
    Który art. masz na myśli, bo patrzę i patrzę i dojrzeć nie mogę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-09-19 13:16:20
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <eekenp$2m16$1@news.mm.pl>, "Nixe" <n...@f...pl> wrote:

    > W wiadomości <news:gferg2tiabj8dpp7d3urvilj8h21eooafo@4ax.com>

    > 1.) A czy Zarząd powołany przez Zgromadzenie Wspólników sam bezpośrednio nie
    > może zatrudnić A i B?
    > Zakładając oczywiście, że A i B nie są w Zarządzie ;-)

    Nie. Art. 210 ksh się kłania.

    > jeśli tak se ne da, to:
    >
    > 2.) Czy pełnomocnik C musi być zatrudniony, czy musi być w Zarządzie, czy
    > też może to być "neutralna" osoba?

    To zależy (przede wszystkim od tego, kim są udziałowcy i ilu ich jest).
    Ale osoba neutralna _może_ być zawsze ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 13. Data: 2006-09-19 17:37:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 18 Sep 2006 18:58:51 +0200, "Cavallino" <k...@...pl>
    wrote:

    >Zgodnie z KSH nie może.
    >A już na pewno ZUS czy US taką umowę podważy.
    Mozna prosic konkretny art.?

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 14. Data: 2006-09-19 20:14:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Sep 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Nie. Art. 210 ksh się kłania.

    Ale w innej gałęzi wątku Cavallini wyraźnie pisał "wspólników"
    a nie "członków zarządu" - intryguje mnie czy to było przeoczenie
    czy jest jeszcze inny hak.

    BTW: a co z przypadkiem kiedy umowa o pracę zostanie zawarta PRZED
    powołaniem prezesa lub członka zarządu (przez poprzedni zarząd),
    a ew. wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji wynika po prostu
    z umowy spółki/uchwały wspólników/czegokolwiek, czyli umowa
    o pracę NIE jest zmieniania?

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-09-19 21:02:02
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609182115360.2136@athlon64...

    > Czekaj - zatrudniania członków zarządu czy wspólników?
    > Który art. masz na myśli, bo patrzę i patrzę i dojrzeć nie mogę :)

    Wspólników.
    Nie podam niestety art. nie mam pod ręką KSH.

  • 16. Data: 2006-09-19 21:03:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609192212280.2292@athlon64...

    > Ale w innej gałęzi wątku Cavallini wyraźnie pisał "wspólników"
    > a nie "członków zarządu" - intryguje mnie czy to było przeoczenie
    > czy jest jeszcze inny hak.

    Wspólników.

> [...]
    > a ew. wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji wynika po prostu
    > z umowy spółki/uchwały wspólników/czegokolwiek, czyli umowa

    Nie można zatrudnić wspólnika w innym trybie, niezależnie kto by to robił.

  • 17. Data: 2006-09-19 21:10:38
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609192212280.2292@athlon64...

    > Ale w innej gałęzi wątku Cavallini wyraźnie pisał "wspólników"
    > a nie "członków zarządu" - intryguje mnie czy to było przeoczenie

    Wycofuję się ze wspólników, chodzi o każdego członka zarządu.

  • 18. Data: 2006-09-19 21:12:02
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Mozna prosic konkretny art.?

    Leniuchy jesteście.
    Jarek już podawał.

    Art. 210. § 1. W umowie między spółką a członkiem zarządu oraz w sporze z
    nim spółkę reprezentuje rada nadzorcza lub pełnomocnik powołany uchwałą
    zgromadzenia wspólników.
    § 2. W przypadku gdy wspólnik, o którym mowa w art. 173 § 1, jest zarazem
    jedynym członkiem zarządu, przepisu § 1 nie stosuje się. Czynność prawna
    między tym wspólnikiem a reprezentowaną przez niego spółką wymaga formy aktu
    notarialnego. O każdorazowym dokonaniu takiej czynności prawnej notariusz
    zawiadamia sąd rejestrowy, przesyłając wypis aktu notarialnego.

    Żeby było śmieszniej - twórcy KSH nie są zgodni czy ten przepis dotyczy umów
    o pracę członków zarządu.
    Ale ZUS i US i tak podważają.
    Więc ryzykować nie warto.

  • 19. Data: 2006-09-21 12:59:47
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0609192212280.2292@athlon64>,

    > Ale w innej gałęzi wątku Cavallini wyraźnie pisał "wspólników"
    > a nie "członków zarządu" - intryguje mnie czy to było przeoczenie
    > czy jest jeszcze inny hak.

    OIDP haków trochę jest, i to w różnych wariantach. Ciągle nie mogą się
    zebrać, żeby powklejać do FAQ te sądowe orzeczenia, które sobie kiedyś
    przy okazji wygrzebałem. I teraz też nie mam czasu... :(

> [...]
    > a ew. wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji wynika po prostu
    > z umowy spółki/uchwały wspólników/czegokolwiek, czyli umowa

    Tak do końca to nie wiem, zwłaszcza że w tym przypadku wynagrodzenie z
    tytułu pełnienia i umowa o pracę mają ze sobą mało wspólnego ;))

  • 20. Data: 2006-09-21 17:07:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Tak do końca to nie wiem, zwłaszcza że w tym przypadku wynagrodzenie
    > z tytułu pełnienia i umowa o pracę mają ze sobą mało wspólnego ;))

    IMO chodzi o zasadę wyrażoną przepisie: nikt nie pyta czy dane zdarzenie
    ma "coś wspólnego", stwierdzono że umowy (wniosek: wszelkie) członka
    zarządu ze spółką mają być zawarte przez pełnomocnika.
    Więc ktoś może się przyczepić bez logicznego powodu.

    pzdr, Gotfryd