    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszanie ZUS
    Date: Wed, 15 May 2002 10:24:48 +0200

    Użytkownik Dante <d...@h...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abt29q$a12$...@n...tpi.pl...
    > Nie wiem czy sie dobrze rozmumeimy, ja za pracownika na 1/2 etatu place
    > skladki do ZUS obliczone od podstawy 380 zl. Wlasnie dzwonilem do ZUS i
    > powiedzieli ze tak jest dobrze. (jezeli zatrudne go na 1/4 etaty to
    zaplace
    > od podstawy 190 zl).

    Wszystko jest ok.
    Rozpatrujemy przypadek kiedy ktos chce uniknąć płacenie ZUSu od pracodawcy
    czyli prowadzącego działalność.
    Teraz to jest ponad 500zł. Więc może uniknąć zatrudniając się na umowę o
    pracę gdzie indziej ale jego wynagrodzenie nie może być niższe od 760zł
    (dalej jest ta kwota) brutto. Wprawdzie oszczędności nie będą wielkie ale
    zawsze coś. Mnie wychodzi, że zaoszczędzi 160zł, czyli w sam raz tyle żeby
    wpłacać na III filar.
    Z pracownikiem jest ok. Możesz zatrudniać na jaki chcesz etat. Tylko jakby
    tak chciał prowadzić działalność gospodarczą (ten pracownik) to wtedy musi
    dodatkowo płacić 500zł za pracodawcę.

    Jak 380 zł to nie płacisz zdrowotnego. Mniekazali wysłac pismo do KAsy
    Chorych z powiadomieniem, że od pracownika nie płacę zdrowotnego. Wysłałeś?
    Może nie wszędzie każa? Co na to reszta grupowiczów?

    WS