    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie składek ZUS
    Date: Fri, 7 Jan 2005 16:24:18 +0100

    On Fri, 7 Jan 2005, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ A coś bliżej?

    ...tylko numery art. z PDG, przyznaję się bez bicia (tam były).

    >+ W każdym razie znalazłem wyroki sądowe podtrzymujące moją linię obrony.

    A mogę standardowo poprosić o *jakieś namiary* ?
    W linku który podałeś do sąsiedniego posta (zaraz tam idę :))
    sąd wywodzi co innego....

    >+ Liczy się stan faktyczny a nie istnienie wpisu.

    No to i tak byłoby dobrze, dawałoby *jakąś* linię obrony.
    Niemniej i tak ubezpieczony narażałby się co najmniej na zarzuty...

    >+ A bo ubezpieczniu podlega prowadzenie, a nie bycie.
    >+ A nie prowadził tzn. nie szukał klientów, nie dawał ogłoszeń, nie miał
    >+ kosztów, nie miał przychodów, a jak jeszcze powiadomił organa że nie
    >+ prowadzi to byłoby ciężkie do udowodnienia że jednak prowadzi....

    (...zaraz tez sąsiedni post obrobimy...)

    >+ > Owszem, wskazywałem w "tamtym" poście że istnieje taki stan między
    >+ > "uzyskaniem wpisu" a "rozpoczęciem działalności" kiedy to wpis
    >+ > w EDG nie świadczy o "prowadzeniu".
    >+
    >+ Istnieje też stan faktyczny, kiedy wpis jest a prowadzenia brak, chyba nie
    >+ zaprzeczysz?

    Żadna z wymienionych z ciebie powyżej właściwości (brak przychodów, brak
    kosztów... itd) "nie świadczy" jak to sąd ujął :) (uznając iż to
    "normalne ryzyko" że nie ma zarobku i nie ma na co pieniędzy wydać ;)).
    Przyznaję iż fakt *powiadomienia ZUS* w świetle przedstawionej
    interpretacji wyglądałby na "wyraz chęci zaprzestania".
    Tyle że tam jest mowa "przez zgłoszenie organowi prowadzšcemu ewidencję
    działalnoœci gospodarczej".
    A takiej możliwości *nie ma*.
    Czyli... ustawodawca *nie chciał* aby była.
    O ile mnie pamięć nie myli - taka regulacja była kiedyś - prawda li to ?

    >+ Czym się różni zaprzestanie prowadzenia przez gościa który nie żyje od
    >+ zaprzestania prowadzenia przez gościa który nie pojawia się przez kilka lat
    >+ w swojej firmie?

    ...tym że ten pierwszy *na pewno* nie będzie prowadził we własnej osobie.
    A ten drugi być może przemyśliwuje przy piwie co by tu zrobić...

    >+ > Secundo...
    >+ > Test jest prosty: zakładając że masz rację i jest podatnik który "nie
    >+ > prowadzi działalności" - to wystarczyłoby żeby *nie złożył deklaracji
    >+ > VAT*. Tudzież PIT-36, 36L albo jaką tam składają ryczałtowcy (składając
    >+ > "w zamian" PIT-37).
    >+
    >+ Dokładnie.
    >+ Ja nie składałem.

    Acha :)
    No to takiego człowieka nam potrzeba (co będzie bronił swojej skóry,
    bo będzie się starał :))

    >+ > Problem w tym że nie tyle nigdzie nie jest zdefiniowane "zawieszenie"
    >+ > co brakuje definicji takiego stanu :[ (bez względu na nazwę).
    >+
    >+ Nie musi być.
    >+ Zawieszenie prowadzenia oznacza po prostu nieprowadzenie.
    >+ A to jest to czego zusowi potrzeba i co pod ozusowanie nie podpada.
    >+
    >+ Wg słownika - zawiesić tj.:

    Przyjęto.
    Możesz podać namiary na pozostałe wyroki z twojego archiwum ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)