  • 1. Data: 2003-12-19 22:47:40
    Temat: Zepsuł się monitor i co dalej? :)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Jest sobie rzecz zaliczona w KUP DG, niewpisana do EŚT ani ew. wyposażenia, o
    wartości <1500 zł. Rzecz mająca prawo się zepsuć w takim stopniu, że nadaje
    się do wyrzucenia - nie wiem, monitor po awarii kineskopu, wiertarka ze
    spalonym silnikiem. Albo na przykład zgubić się, zostać ukradziona itp.
    I co teraz, przychodzi kontrola i prosi, żeby pokazać taką wiertarkę. A ja
    jej nie mam, bo wywaliłem dawno temu na śmietnik, albo ktoś mi ją zwinął z
    placu budowy, bo poszedłem do toalety. :) No i co wtedy? A jeśli coś złego,
    to jak tego uniknąć? Przecież bez jaj, nie będę wyciągał wiertarki za 1000
    zł z kosztów dwa lata temu, składał korekt itd. Proszę o jakieś wypowiedzi,
    bo ten problem był zawsze dla mnie niejasny.

    W sumie ustawa o pdof mówi o zakupie jako koszcie. Nie ma mowy o
    konieczności koszystania z danej rzeczy do końca świata. Dociągając tę
    kwestię do absurdu - mogę kupić przecież wiertarkę w celu wykonania jednego
    zlecenia, a potem wywalić. Koszt miał związek z osiągniętym przychodem i
    koniec tematu (?).
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2003-12-19 23:01:24
    Temat: Re: Zepsuł się monitor i co dalej? :)
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    A może wpisuj do ewidencji wyposażenia i co jakiś czas likwiduj.

    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-12-19 23:05:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bs0004$6a5$1@flis.man.torun.pl>, Ewa Wolska wrote:
    > A może wpisuj do ewidencji wyposażenia i co jakiś czas likwiduj.

    A co można wpisać do ewidencji wyposażenia? To nie jest tak, że tylko
    wyposażenie za >1500 zł? Tak jest napisane w rozporządzeniu:

    2. Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość
    początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1500 zł.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2003-12-19 23:09:44
    Od: "wsms.pl" <w...@p...wsms.pl>

    .

> [...]
    >
    > 2. Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość
    > początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1500 zł.

    Lub urządzenie czy cośtam innego będzie używane powyżej 2 lata.
    Przy takim założeniu wiertarka jest środkiem trwałym.

    No a jeśli zostanie on ukradziony to protokół np z policji, lub jeśli nie do
    naprawy to z serwisu glejt, że wartość naprawy np wyższa niż 50% nowej
    rzeczy i sru wyrzucamy ze środków trwałych...

  • 5. Data: 2003-12-20 09:54:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, wsms.pl wrote:

    >+ Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> [...]
    >+ > A co można wpisać do ewidencji wyposażenia? [...]
    >+ Lub urządzenie czy cośtam innego będzie używane powyżej 2 lata.

    Możesz podać przepis na owe dwa lata ?
    Dotyczy PK czy KPiR ?
    Bo ja w mojej wersji rozporządzenia nie widzę...
    No i "cośtam" nie przekonało mnie ;)

    >+ Przy takim założeniu wiertarka jest środkiem trwałym.

    IMHO *zawsze* jest :)
    Nie... wróć. Nie jest, jeśli jest towarem handlowym lub materiałem :)

    Podział na ŚT "wpisywane do EŚT" oraz "inne" jest dość wyraźnie
    (IMHO) ujęty w ustawie: środki ponad 3500 zł *muszą* być traktowane
    w pewien szczególny sposób (zakup nie jest kosztem itp), inne ŚT
    (nadal ŚT będące) *mogą* być traktowane w sposób uproszczony
    (acz z samej ustawy jeszcze nie wynika że to wszystko :) - a z
    rozp. wynika konieczność prowadzenia EW).
    W rozp. jest że "środki rzeczowe nie będące ŚT w rozumieniu
    ustawy <mogą podpaść pod wyposażenie>", AFAIR

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2003-12-20 11:39:27
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > stopniu, że nadaje się do wyrzucenia - nie wiem, monitor po awarii
    > kineskopu, wiertarka ze spalonym silnikiem.

    Ja bym wyrzucil... i juz...

    Ale jak mowila mila Pani w US
    "kazdy odpowiada za siebie"

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-12-20 12:04:18
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    .
    > I co teraz, przychodzi kontrola i prosi, żeby pokazać taką wiertarkę. A ja

    To pukasz się "porozumiewawczo" w czoło:-(
    Jak kontrol ma "olej w głowie" to przechodzi do następnego pytania
    Jak kontrol tępa to niech pisze, będzie miała pożywkę, a my dobrą lokatę w
    budżecie państwa z wysokimi odsetkami:-)

  • 8. Data: 2003-12-20 22:35:52
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > To pukasz się "porozumiewawczo" w czoło:-(
    > Jak kontrol ma "olej w głowie" to przechodzi do następnego pytania

    Czyli - reasumując (dla KPiR):
    jesli coś nie było wpisane do EW (bo nie musiało być),
    to można to sobie swobodnie wyrzucić na śmieci w dowolnym
    momencie i nikt sie nie powinien przyczepić.
    Zgadza się?

    A w przypadku likwidacji firmy - przedmioty te po prostu
    stają sie czysto prywatną własnością i tyle.

    A co z tymi, ktore są w EW?

    A jak jest z programami komputerowymi, za np. 2000 zł?
    Normalnie - do EW, jak kazde inne narzędzie w takiej cenie?

    A jak jest.....
    a moze juz wystarczy tych pytań :-)

    Pozdrawiam,

    latet

  • 9. Data: 2003-12-20 23:57:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, latet wrote:
    [...]
    >+ Czyli - reasumując (dla KPiR):
    >+ jesli coś nie było wpisane do EW (bo nie musiało być),
    [...co do "wyrzucania" się nie wypowiadam...]
    >+ A w przypadku likwidacji firmy - przedmioty te po prostu
    >+ stają sie czysto prywatną własnością i tyle.

    Jak na dziś - nie. CAŁE wyposażenie ujmujesz w remanencie
    i liczysz "przez wzór ze współczynnikiem" :)
    Natomiast "na jutro" - w przyszłym roku - widziałem gdzieś
    (rzepa ?) analizę, że będą się liczyć *tylko*:

    >+ A co z tymi, ktore są w EW?

    ...one, tj. "wpisane".
    Remanent, razy (dochód/przychód_z_ustawowego_okresu)*10%

    >+ A jak jest z programami komputerowymi, za np. 2000 zł?
    >+ Normalnie - do EW, jak kazde inne narzędzie w takiej cenie?

    Wg. zgodnej oceny (byłem zainteresowny i pytałem tu i ówdzie,
    również na grupie :) - subject "Pytanie: WNiP 1500..3500 zł"
    Jureq świadczył że miał kontrole i się nie czepiały no
    to też tak postanowiłem zrobić.
    Wyposażenie to są składniki *rzeczowe* (ŚT) a nie WNiP :)
    Czyli wpisujesz do EŚTiWNiP lub nigdzie :)

    >+ A jak jest.....
    >+ a moze juz wystarczy tych pytań :-)

    Y tam, i tak się nam pojawią :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2003-12-21 10:14:05
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > Natomiast "na jutro" - w przyszłym roku - widziałem gdzieś
    > (rzepa ?) analizę, że będą się liczyć *tylko*:
    > ...one, tj. "wpisane".
    > Remanent, razy (dochód/przychód_z_ustawowego_okresu)*10%

    I co z tego wyjdzie? Podatek "od likwidacji dzialanosci" do zaplacenia?

    Dzieki,

    latet