    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zielonki idą na swoje ;)
    Date: Thu, 03 Feb 2005 14:44:55 +0100

    Bon Ton wrote:

    > bo pisze...
    >
    > I tak właśnie zrobimy.

    > Żeby sobie utrudnić życie? Eeeee, małżeństwo to w końcu
    > i tak jakiś rodzaj s.c. ;)

    > No i tu mnie zastrzeliłeś. Kasą znaczy.
    > Zaplanowałam KPiR+VAT......+ kasa fiskalna od początku.
    > Piszesz "we właściwym momencie" - zakładałam, że mogę prowadzić
    > kasę od startu. Nie mogę? Muszę poczekać na przekroczenie jakiejś
    > magicznej granicy przychodu?

    Nie... mozesz kiedy chesz PRZED przekroczeniem limitu.
    Tylko ze nikt Cinie zabroni kupic kasy wczesniej, potrenowac
    i WE WLASCIWYM WG CIEBIE momencie dokonac tzw Fiskalizacji.

    Poczatkujacy lubia sie mylic na kasie,
    a kazda pomylka na zafiskalizowanej kasie to klopot...
    A duzo pomylek do ... no wiesz... glupie domysly ze kombinujecie...
    nieby to zaden dowod ale przeciez Chcesz uczciwiei
    W SPOKOJU o ilemozna miec spokoj prowadzac DG.

    > Jasny gwizdek, ciekawe na czym się w końcu pośliznę!
    > Najgorsze są te pytania, o których NIE wiem, że powinnam
    > je sobie zadać... oraz błędne założenia. :(

    Dokladnieprzelicz czy rzeczywisce na tych "dingsach"
    wyjdzie 35% marzy...

    No i to wejscie w VAT.
    Jak pisali Pozniej wchodzac w VAT to "zysk na VAT"..
    Ale nic za darmo...

    To nie darmo to koniecznosc zrobienia spisu z natury,
    jesli nie che sie byc NAPRAWDE W PLECY
    (o ile nadalmozna bo nie pamietam)

    Zwolniony z VAT nie ma prawa odpisu VAT od zakupow.

    jesli masz VATod razu, od razu mozesz odliczyc VAT
    od wyposzaenia ktore kupisz, od VAT za lokal (jeli nalezny),
    VAT o kasy...
    za prad i wiele innyc wlasciwie procz paliwa od samochodu..

    Tak wiec nie chce mi sie wierzyc, ze to az 1400 zl tego VAT
    do zaplaty wyjdzie.. oprocz tego bedzie sz miala
    "sprzedaz zwolniona", ktora Ci bedzie
    paprac "proporcje" przez pare lat...

    Mnie sie nie chcialo i wolalemn ten jeden VAT min-finowi dac.. i siwety
    spokoj...

    Boguslaw