eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZłożone SD-Z2 w terminie do 6 miesięcy od spadku, czy składać SD-3 ?? › Re: Złożone SD-Z2 w terminie do 6 miesięcy od spadku, czy składać SD-3 ??
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Złożone SD-Z2 w terminie do 6 miesięcy od spadku, czy składać SD-3
    ??
    Date: Sat, 02 Jan 2016 19:56:39 -0600

    p...@g...com wrote:
    > Witam,
    >

    > Przed chwilą wysłałem do US druk SD-Z2 z tytułu informacji o otrzymaniu spadku w
    postaci 1/4 nieruchomości. Zrobiłem to tuż przed upływem 6 miesięcy od daty
    uprawomocnienia się wyroku sądu w postepowaniu spadkowym. Zgodnie z literą prawa,
    ponieważ jestem synem dziedziczącym po swojej matce - nie zapłacę podatku.

    > Ale nie wiem czy powinieniem składać mimo to SD-3 ? Jak czytam różne artykuły to
    niektórzy piszą, że składają jedną i drugą deklarację (swoją drogą prawie identyczne
    w treści, a gdzie indziej jest napisane, że SD-3 składają tylko Ci, którzy otrzymali
    spadek przed 2007 rokiem, a SD-Z2 po 2007 roku (zmiana przepisów w tym okresie).

    > Jak to wygląda wg waszej wiedzy ? Będę wdzięczny za szybką odpowiedź. Powinieniem
    wysłać SD-3 jeszcze dziś, jeśli mam zdążyć w okresie do 6 miesięcy :)

    > Z drugiej zaś strony - może na "zaś" lepiej wysłać do US niż nie wysłać - jak nie
    jestem pewny ?

    > Dzięki za pomocne odpowiedzi
    >
    > PW

    tylko sd-z2

    cala awantura z tym sd-3 byla o to ze jak ktoś składał sd-z2 po terminie
    to us wymagal złożenia sd-3 (bo to jest wlasciwy formularz gdy nie
    krozysta sie ze zwolnienia) zamiast sd-z2 i nie uznawał złożonego sd-z2.
    Potem ich ministerstwo naprostowało.

    jesli ktos nie zdazyl zlozyc sd-z2 w terminie i wie, ze sie nie załapie,
    to powinien wowczas od razu skladac sd-3.