  • 1. Data: 2018-06-13 10:05:57
    Temat: Zniosą kilometrówkę w 2019?
    Od: marios <m...@f...xz>

    np. jeden z linków
    http://biznes.interia.pl/podatki/news/czerwinska-w-p
    rzyszlym-roku-wprowadzimy-9-proc-stawke-cit,2573857,
    4211

    z tego art:
    """Chcemy też zrezygnować z kilometrówki. Często szczególnie najmniejsi
    przedsiębiorcy skarżą się na żmudne wypełnianie ewidencji przebiegu pojazdu
    dla potrzeb rozliczenia PIT. Dodatkowo chcemy zrównać limit odpisów
    amortyzacyjnych samochodów osobowych z kosztami ich leasingu operacyjnego."""
    """Mamy nadzieję, że te zmiany wejdą w życie już od 1 stycznia 2019 r."""

    W zamian wymuszając kupowanie w leasingu lub w ŚT?
    Colera, co za ulga, czemu nie zniosą w ogóle kosztów - przecież to żmudne
    wypełnianie.

    Czy może coś przemilczano w tym art.?
    Ja na CIT nie jestem.

  • 2. Data: 2018-06-13 10:25:43
    Temat: Re: Zniosą kilometrówkę w 2019?
    Od: marios <m...@f...xz>

    W dniu 13.06.2018 o 10:05, marios pisze:
    > Czy może coś przemilczano w tym art.?
    > """Chcemy też zrezygnować z kilometrówki.ps. Aby się zrozumieć: Nie widzę zdania o
    zaliczaniu w koszty - bez limitu ,
    dlatego wychodzi mi likwidacja zliczania w koszty użytkowania pryw. sam.

  • 3. Data: 2018-06-13 10:56:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marios" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >W zamian wymuszając kupowanie w leasingu lub w ŚT?
    >Colera, co za ulga, czemu nie zniosą w ogóle kosztów - przecież to

    Juz raz zniesli - ryczalty.
    A one nie sa dostepne do tej pory ?

    No i jest, a moze byla, karta podatkowa.

    >Czy może coś przemilczano w tym art.?

    Wielce prawdopodobne.

    Poza tym ... "chcemy", czyli patykiem na wodzie pisane.
    No chyba, ze Prezes zatwierdzil.

    J.

  • 4. Data: 2018-06-13 12:01:12
    Od: marios <m...@f...xz>

    W dniu 13.06.2018 o 10:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "marios"  napisał w wiadomości grup
    rzyszlym-roku-wprowadzimy-9-proc-stawke-cit,2573857,
    4211

    > Juz raz zniesli - ryczalty.
    > A one nie sa dostepne do tej pory ?

    ryczałt - to ma jakiś sens

    > No i jest, a moze byla, karta podatkowa.

    > Wielce prawdopodobne.

    I dlatego brzmi, jak brzmi - jak nagonka, zwłaszcza że czytałem na "interia"
    - sama prawda ;)

    > Poza tym ... "chcemy", czyli patykiem na wodzie pisane.
    > No chyba, ze Prezes zatwierdzil.
    >
    > J.

    Nie oglądam TV, nie słucham radia (z "polityką"), przestałem czytać internet
    (jeden kocioł bzdur), i w moim odczuciu dostaję tylko po tyłku.
    Zaprowadzą "pokój", że nam uszami wyjdzie ;)

  • 5. Data: 2018-06-14 21:14:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marios" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >>> http://biznes.interia.pl/podatki/news/czerwinska-w-p
    rzyszlym-roku-wprowadzimy-9-proc-stawke-cit,2573857,

    Spotkalem jednego, co byl bardzo zadowolony.
    Na zasadzie "podatku place podobnie jak przedtem, ale teraz zadna
    kontrola nie bedzie mi sie czepiala kosztow".

    J.

  • 6. Data: 2018-06-15 10:55:43
    Od: marios <m...@f...xz>

    W dniu 14.06.2018 o 21:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Spotkalem jednego, co byl bardzo zadowolony.
    > Na zasadzie "podatku place podobnie jak przedtem, ale teraz zadna kontrola

    Prawdę mówiąc nie wiem o czym mówimy.
    Ja jestem od 15 lat na ogólnym, vatowcem i mój główny klient tez vatowiec.
    Mam stary samochód w ŚT, ale idzie na złomowanie, nie opłaca mi się bulić OC
    za niego 700+, bo nie używam aż tak dużo samochodu.
    Kupiłem od os. fiz. "nowy" stary i bez sensu wrzucać go w ŚT, kilometrówka
    by wystarczyła i .. kiedy mam zacząć zamiar stosować kilometrówkę likwidują
    ją (to samo miałem ze starym, kupiłem kombiaka z fabryczną homologacją, aby
    odliczać, był sporo droższy, i zaraz potem zaczęli je likwidować - vat-1,
    wzory Lisaka(Lizaka?), ledwo zdążyła mi się zwrócić różnica w cenie).

    Pod tym linkiem
    https://www.pit.pl/aktualnosci/czerwinska-zlikwiduje
    my-kilometrowke-zmienimy-limit-amortyzacji-dla-samoc
    hodow-926319
    pisze to w stylu:
    ".. z jednej strony pożegnają sie .., z drugiej jednak ..."

    Dla mnie to brzmi jednoznacznie jak likwidacja kilometrówki bez dania w
    zamian innej możliwości (bo sensowny wydaje się tylko zakup nowego w ŚT - to
    jest to pobudzenie gospodarki? a może "koledzy" dali znać, że chcą sobie
    nakupić nowych samochodów a potem znowu się zlikwiduje przepis do następnego
    razu, z drzewami też tak było?).

    Ja mam podejrzenie graniczące z pewnością że to wejdzie.
    A o ryczałcie myślałem w sensie jakiegoś limitu odliczenia od np. pojemności
    pojazdu i już, ale to by było zbyt piękne, albo limit śmieszny (to raczej
    pewne).

  • 7. Data: 2018-06-15 21:56:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2018 10:55:43 +0200, marios napisał(a):

    > Prawdę mówiąc nie wiem o czym mówimy.

    Byl ryczal taki: od handlu sie placi podatku 3% od wartosci sprzedazy,
    od produkcji 6%, a od uslug 9%. Koniec ksiegowosci.
    No nie calkiem, bo jeszcze plus VAT.

    J.

  • 8. Data: 2018-06-16 18:43:28
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-06-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Byl ryczal taki: od handlu sie placi podatku 3% od wartosci sprzedazy,
    > od produkcji 6%, a od uslug 9%. Koniec ksiegowosci.
    > No nie calkiem, bo jeszcze plus VAT.

    Ja szczerze mówiąc, przy IT brałbym ryczałt 9% w ciemno.
    Ale że, ustalili na 17%...

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2018-06-17 02:06:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2018 18:43:28 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Ja szczerze mówiąc, przy IT brałbym ryczałt 9% w ciemno.
    > Ale że, ustalili na 17%...

    Skoro bralbys w ciemno, tzn ze 9% jest za malo :-)

    Przy dzialalnosci o niskich/zerowych kosztach wlasnych te 17% jest
    zrozumiale, a ze sie namnozylo tych programistow na DG, to i ustalenie
    jest zrozumiale.

    J.

  • 10. Data: 2018-06-25 20:38:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >r."""

    >W zamian wymuszając kupowanie w leasingu lub w ŚT?

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/l
    easing-przestanie-się-opłacać-oto-szczegóły-zmian-wp
    rowadzanych-przez-mf/ar-AAyNiqk
    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/zmiany-zapow
    iadane-przez-mf-leasing-straci-na-atrakcyjności/ar-A
    AyZDbJ

    "Leasing przestanie sie oplacac".

    J.