  • 1. Data: 2005-10-28 11:53:06
    Temat: Zwolnienie podmiotowe z VAT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Szukam właśnie w ustawie zapisu o tym mówiącego i.... nie umiem znaleźć!
    Ktoś mnie nakieruje?
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 2. Data: 2005-10-28 11:59:17
    Temat: Re: Zwolnienie podmiotowe z VAT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@W...samotnik.art.pl> napisal(a):
    > Szukam właśnie w ustawie zapisu o tym mówiącego i.... nie umiem znaleźć!
    > Ktoś mnie nakieruje?

    No dobra, znalazłem 10s po wysłaniu posta - art 113 ;-)

    Natomiast zastanowiło mnie to, co jest tutaj napisane:

    http://www.vat.pl/pages/i/811.php

    Czy podatnik zwolniony podmiotowo musi mieć kase fiskalną? IMHO nie, a
    tam powinno być "lub" na tej stronie...

    No i tak ogólnie - jak to jest przy zwolnieniu? Chcę doradzić koleżance,
    ja sam od zawsze jestem płatnikiem... Rozumiem, że:

    1. prowadzi się KPiR (zakładając opodatkowanie na zasadach ogólnych)

    2. do tego zeszyt robiący za ewidencję sprzedaży

    3. nie składa się VAT-R

    4. na jakimś formularzu zgłoszenia przy zakładaniu DG w US podaje się,
    że nie będzie VATu

    i tyle?

  • 3. Data: 2005-10-28 14:09:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Oct 2005, Samotnik wrote:

    > http://www.vat.pl/pages/i/811.php
    >
    > Czy podatnik zwolniony podmiotowo musi mieć kase fiskalną? IMHO nie, a
    > tam powinno być "lub" na tej stronie...

    IMHO dobrze gadasz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-10-28 19:17:00
    Od: "niedzwiedz" <u...@e...totezusun.pl>

    > Czy podatnik zwolniony podmiotowo musi mieć kase fiskalną? IMHO nie, a
    > tam powinno być "lub" na tej stronie...

    Art. 111 ustawy o VAT powiada, że kasę muszą mieć podatnicy prowadzący
    sprzedaż na rzecz osób fizycznych. Więc obejmuje to wszystkich podatników,
    także zwolnionych podmiotowo. Nie ma tutaj żadnego wyłączenia.
    IMHO kasę trzeba mieć niezależnie od zwolnienia od VATu. Art. 111.5 też
    jakby na to wskazuje.

    Inną kwestią są zwolnienia wynikające z rmf z dnia 23 grudnia 2004 r. w
    sprawie kas rejestrujących...

  • 5. Data: 2005-10-28 19:19:59
    Od: "niedzwiedz" <u...@e...totezusun.pl>

    > Czy podatnik zwolniony podmiotowo musi mieć kase fiskalną? IMHO nie, a
    > tam powinno być "lub" na tej stronie...

    Art. 111 ustawy o VAT powiada, że kasę muszą mieć podatnicy prowadzący
    sprzedaż na rzecz osób fizycznych. Nie ma tutaj żadnego wyłączenia. Więc

  • 6. Data: 2005-10-28 20:27:19
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik niedzwiedz napisał:

> [...]
    > jakby na to wskazuje.
    >
    > Inną kwestią są zwolnienia wynikające z rmf z dnia 23 grudnia 2004 r. w

    zgodnie z ktorym, nie liczac roznych wylaczen, zwolnione z kasy sa
    osdoby rozpoczynajace dzialanosc do przekroczenia 20 tys obrotu

  • 7. Data: 2005-10-29 08:00:03
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał(a):

    > Czy podatnik zwolniony podmiotowo musi mieć kase fiskalną? IMHO nie, a
    > tam powinno być "lub" na tej stronie...

    Nie musi....

    ... do momentu przekroczenia limitu na kasę, zaznaczając, że ten limit
    jest znacznie niższy niż limit na VAT (20k lub 10k *PLN* w zależności od
    pewnych warunków)

    Do tego momentu obowiązkowa jest ewidencja sprzedaży.

    Jacek (AlterNative)

    Chłopaki nie kwaczą

  • 8. Data: 2005-10-31 06:49:14
    Temat: [OT]Re: Zwolnienie podmiotowe z VAT
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Samotnik wrote:
    [ciach]

> [...]
    >
    > 1. prowadzi się KPiR (zakładając opodatkowanie na zasadach ogólnych)
    >
    > 2. do tego zeszyt robiący za ewidencję sprzedaży

    A właśnie, jak to jest z tą ewidencją sprzedaży... Jeżeli podatnik KPiR
    bez kasy, bez vatu ma 3-4 wpływy na miesiąc i na wszystkie od razu
    wystawia rachunek, to czy musi prowadzić ewidencję sprzedaży?

    p.

    m.

  • 9. Data: 2005-11-02 12:02:39
    Temat: Re: [OT]Re: Zwolnienie podmiotowe z VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Oct 2005, mvoicem wrote:

    > A właśnie, jak to jest z tą ewidencją sprzedaży... Jeżeli podatnik KPiR
    > bez kasy, bez vatu ma 3-4 wpływy na miesiąc i na wszystkie od razu
    > wystawia rachunek, to czy musi prowadzić ewidencję sprzedaży?

    Ewidencję sprzedaży czy ewidencję sprzedaży VAT ?
    I jak prowadzi KPiR ? (przynajmniej wg jakich zasad wpisuje przychody) ?
    Nie ma jednej odpowiedzi dla różnych warunków - a podstawa prawna
    (IMO) prowadzenia ewidencji *VAT* była w ostatnich wštkach.
    Najczęsciej prowadzenie oddzielnej "bieżšcej" ewidencji sprzedaży VAT
    jest po prostu wygodne ze względu na zezwolenie w rozp. ds. KPiR
    nt. zasad wypełniania tejże (ksišżki).
    I jeszcze ujawnij na co ten podatnik VAT wystawia *rachunek*, bo ostatnio
    jest kłopot ze wskazaniem konkretnego przypadku kiedy zdarzenie taki
    ma (prawidłowo) miejsce :] i przykłady sš bardzo pożšdane.
    Dawniej wystarczyło jakieœ prawo majštkowe sprzedać... a teraz ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-11-02 14:01:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ewidencję sprzedaży czy ewidencję sprzedaży VAT ?

    no mowa jest ciągle o zwolnieniu podmiotowym, więc (raczej) nie
> [...]

    > jest kłopot ze wskazaniem konkretnego przypadku kiedy zdarzenie taki
    > ma (prawidłowo) miejsce :] i przykłady sš bardzo pożšdane.

    np. opłata roczna za hosting, programowanie tego i owego.....

    p.m.