  • 1. Data: 2004-06-30 07:23:29
    Temat: Zwolnienie z DRA w 1999
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Nie mogę tego znaleźć, ale wiem, że ktoś ostatnio pisał na tej grupie
    coś o składaniu zaległych DRA za 1999. W 1999 r. osoby prowadzące
    jednoosobową DG były zwolnione ze składania DRA za miesiące w których
    podstawa nie zmieniała się, czyli składali raktycznie raz na kwartał.
    Czy rzeczywiście teraz trzeba złożyć te zaległe? ZUS Lublin nic o tym
    nie wie, w ostatnich nowelizacjach ustaw też nic o tym nie analazłem.
    Ale na tej grupie było.

  • 2. Data: 2004-06-30 08:02:27
    Temat: Re: Zwolnienie z DRA w 1999
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
    > Nie mogę tego znaleźć, ale wiem, że ktoś ostatnio pisał na tej grupie
    > coś o składaniu zaległych DRA za 1999.

    Zwolnienie ze składania DRA wprowadzono w zeszłym roku (a nie w 1999)

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&ne
    wwindow=1&selm=btm5a3%24lp9%241%40korweta.task.gda.p
    l&rnum=2

    .. Począwszy od dokumentów rozliczeniowych składanych za kwiecień 2003 r.
    osoby prowadzące pozarolniczą działalność, opłacające składki za siebie
    i/lub osoby współpracujące (tj. osoby zgłoszone do ubezpieczeń z kodami
    tytułu ubezpieczenia rozpoczynającymi się cyframi 05 xx x x i 10 30 x x),
    zwolnione są z obowiązku składania dokumentów rozliczeniowych za kolejne
    miesiące, w przypadku gdy nic się nie zmienia w stosunku do danych
    wykazanych w ostatnio złożonym dokumencie. Zwolnienie dotyczy także tych
    sytuacji, gdy następuje zmiana w stosunku do poprzednich dokumentów, ale
    jest to zmiana będąca wynikiem zmiany minimalnej podstawy wymiaru składek.

  • 3. Data: 2004-06-30 08:21:26
    Od: Radek Plachta <r...@U...plusnet.pl>

    > W 1999 r. osoby prowadzące
    > jednoosobową DG były zwolnione ze składania DRA za miesiące w których
    > podstawa nie zmieniała się, czyli składali raktycznie raz na kwartał.

    Jak korygowałem deklaracje DRA za 1999 rok w roku 2002, to musiałem
    również złozyć deklaracje za miesiące w których nie zmieniała się
    podstawa wymiaru składek i za które wcześniej nie były złożone deklaracje.

    R.

    --
    "Pamiętaj!
    Postaci z serialu nie są prawdziwe.

  • 4. Data: 2004-06-30 11:04:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Tomek Niedbała wrote:

    > Zwolnienie ze składania DRA wprowadzono w zeszłym roku (a nie w 1999)

    Kiepską masz pamięć

    Dz. Ust 137/1998 poz. 887 Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych
    Art. 47 ust.11 i 12

    11. Płatnik składek jest zwolniony z obowiązku składania deklaracji
    rozliczeniowej oraz imiennych raportów miesięcznych za kolejny miesiąc,
    jeżeli nie nastąpiły żadne zmiany w stosunku do miesiąca poprzedniego,
    a wpłaty dokonywane są w terminie w nie zmienionej wysokości, z
    zastrzeżeniem ust. 12. Zwolnienie nie dotyczy deklaracji rozliczeniowej
    oraz raportów za miesiąc grudzień.
    12. Płatnik składek jest zobowiązany przekazać ubezpieczonemu
    informacje, o których mowa w art. 41 ust. 8, za każdy miesiąc
    kalendarzowy, w którym był zwolniony z obowiązku przedkładania
    imiennego raportu miesięcznego do Zakładu.

  • 5. Data: 2004-07-01 06:01:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    jureq wrote:

> [...]
    > Czy rzeczywiście teraz trzeba złożyć te zaległe? ZUS Lublin nic o tym
    > nie wie, w ostatnich nowelizacjach ustaw też nic o tym nie analazłem.

    Czy naprawdę nikt nic nie wie o składaniu tych zaległych DRA????
    Dodam tylko, że za te miesiące gdy ich nie składałem nadal nie mam
    składek przekazanych do OFE.

  • 6. Data: 2004-07-02 15:07:46
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "jureq"

    > Czy naprawdę nikt nic nie wie o składaniu tych zaległych DRA????
    > Dodam tylko, że za te miesiące gdy ich nie składałem nadal nie mam
    > składek przekazanych do OFE.

    ja o tym pisalam
    ostatnio bedac w zusie w krakowie po zasiwadczenie pani poprosila aby doslac
    jej "brakujace" deklaracje dra za 1999 rok bo ona wie ze nie trzeba bylo -
    ale system "nie klonuje" i przez to sa zle naliczane skaldki na ofe wlasnie
    za 99 rok, od 2000 roku system juz dziala poprawnie:-))))))

    nic dodac nic ujac - wyslalam a pani ogladnela potwierdzenia wyslania i
    wydala zaswiadczenie:-)

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki