    From: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z DRA w 1999
    Date: Wed, 30 Jun 2004 10:02:27 +0200

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
    news:cbtppc$sj9$1@opal.futuro.pl...
    > Nie mogę tego znaleźć, ale wiem, że ktoś ostatnio pisał na tej grupie
    > coś o składaniu zaległych DRA za 1999.

    Zwolnienie ze składania DRA wprowadzono w zeszłym roku (a nie w 1999)

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&ne
    wwindow=1&selm=btm5a3%24lp9%241%40korweta.task.gda.p
    l&rnum=2

    .. Począwszy od dokumentów rozliczeniowych składanych za kwiecień 2003 r.
    osoby prowadzące pozarolniczą działalność, opłacające składki za siebie
    i/lub osoby współpracujące (tj. osoby zgłoszone do ubezpieczeń z kodami
    tytułu ubezpieczenia rozpoczynającymi się cyframi 05 xx x x i 10 30 x x),
    zwolnione są z obowiązku składania dokumentów rozliczeniowych za kolejne
    miesiące, w przypadku gdy nic się nie zmienia w stosunku do danych
    wykazanych w ostatnio złożonym dokumencie. Zwolnienie dotyczy także tych
    sytuacji, gdy następuje zmiana w stosunku do poprzednich dokumentów, ale
    jest to zmiana będąca wynikiem zmiany minimalnej podstawy wymiaru składek.