  • 1. Data: 2005-01-19 10:03:51
    Temat: Zwolnienie z VAT art 113
    Od: "Marcin" <m...@a...pl>

    Witam serdecznie

    Zakladam DG i im wiecej czytam tym mniej wiem, lub mmam coraz wiekszy metlik w
    glowie. Jesli to mozliwe prosilbym o wytlumaczenie mi pewnych kluczowych dla
    mie kwestii.

    1. Co wlasciwie znaczy zwolnienie z podatku z VAT w mysl art. 113 ustawy o
    VAT - limit na ten rok 43 800 ?

    Czy znaczy to ze np wystawiam fakture za wykonana przeze mnie usluge 1000 PLN +
    22% VAT, z czego Zleceniodawca placi mi 1000 + 222 (22%) = 1222, czy w mysl
    tego artykulu nie musze odprowadzic do urzedu owego podatku 22% czyli 222 PLN,
    az do momentu, gdy przekrocze swoj dochod w wysokosci 43 800 ?

    Bede musial byc VAT-owcem znaczy wystawiac faktury VAT dla Zleceniodawcy - czy
    wobec tego beddzie mi przyslugiwalo to zwolnienie ? Zagubilem sie w tym wszytkim

    Czy takie zwolnienei przysluguje zarowno osobom na ryczalcie a takze na ksiedze
    przychodw i rozchodow bedacych VAT-owcami

    Proslbym o wytlumaczenie tej niezrozumialej dla mie kwestii na jakism
    przykladzie gdy to ja wystawiam fakture Vatowa Zleceniodawecy
    Z gory dziekuje

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-01-19 10:27:18
    Temat: Re: Zwolnienie z VAT art 113
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Witaj,

    Primo: 22% z 1000 to 220 a nie 222.

    Secundo: Pomerdalo ci sie. Mozesz prowadzic DG nie bedac watowcem.
    Musisz zostac watowcem, jak przekroczysz obrot - limit o ktorym piszesz.
    Jak nie przekroczysz - to mozesz zostac watowcem.

    Tertio: Jak wystawisz fakture VAT to odprowadzasz podatek i ww. limit
    nie ma nic do onego.

    Quattro: Niech mnie ktos puknie, jak cos pomerdalem :)

    Pozdr

    Karnawał trwa - wybrane drinki na imprezy ...... http://tiny.pl/s3f

  • 3. Data: 2005-01-19 10:47:26
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > Jak nie przekroczysz - to mozesz zostac watowcem.
    >
    > Tertio: Jak wystawisz fakture VAT to odprowadzasz podatek i ww. limit

    specem nie jestem, ale chyba _nie_wolno_ wystawic faktury Vat, jesli nie
    jest sie vatowcem, ale jesli juz by sie to zdarzylo, to vat rzeczywiscie
    trzeba odprowadzic

    co do pozostalych twoich odpowiedzi, to na ile sie znam, masz racje

    z tym ze jesli nie przekraczasz podanego limitu, to i tak musisz prowadzic
    uproszczona ewidencje vat (jesli sprzedajesz towary lub uslugi objete
    normalnie vat, tyle, ze wyjatkowo bez vatu bo nie przekraczasz limitu)

  • 4. Data: 2005-01-19 10:59:12
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dla
    > mie kwestii.
    >
    > 1. Co wlasciwie znaczy zwolnienie z podatku z VAT w mysl art. 113 ustawy

    Znaczy to ze jak przekropczysz te kwote to musisz być Vatowecem. Jezeli nie
    przekroczysz to mozesz nim zostać.
    Oczywiście jezeli rozpoczynasz w trakcie roku podatkowego to kwote te dzieli
    się proporcjonalnie do okresu prowadzonej DG przykład:
    1. Rzopoczynasz DG 1 lutego 2005 roku
    2 Vatowcem bedziesz musiał zostać po przekroczeniu kwoty:
    43800/12*11=40150zł

> [...]

    czy
    > wobec tego beddzie mi przyslugiwalo to zwolnienie ?
    Po przekroczneiu 43800 bedziesz musiał być VATowcem i wystawiać faktury VAT.
    Wcześniej jezeli nie zgłosiłeś się "dobrowolnie" do VATu to wystawiasz
    Rachunki

  • 5. Data: 2005-01-19 12:11:11
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    gosc wrote:

    > specem nie jestem, ale chyba _nie_wolno_ wystawic faktury Vat, jesli nie
    > jest sie vatowcem

    a gdzie to wyczytales (ze pisze, ze wolno)? :) Zostawilem domyslne, ze
    f.vat mozna wystawic, jak sie jest vatowcem, moje niedopowiedzenie...

    --
    Karnawał trwa - wybrane drinki na imprezy ...... http://tiny.pl/s3f

  • 6. Data: 2005-01-19 21:27:00
    Od: "Paweł R" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Proslbym o wytlumaczenie tej niezrozumialej dla mie kwestii na jakism
    > przykladzie gdy to ja wystawiam fakture Vatowa Zleceniodawecy

    Witam!
    Nie bardzo rozumiem.
    Czy musisz być Vatowcem od pierwszego dnia rozpoczęcia DG, czy nie. Jeśli
    musisz, bo np. firma z którą będziesz współpracować wymaga od ciebie bycia
    Vatowcem, to chociaż 1 dzień przed rozpoczęciem DG musisz zapłacić 152 zł w
    Urzędzie Miasta lub Gminy u siebie i zgosić deklarację VAT -R lub VAT - Z
    (sprawdź którą z nich, bo nie pamiętam dokładnie). Jeśli firma nie wymaga
    bycia Vatowcem od ciebie, to bierzesz pod uwagę limit na cały 2005 r. a więc
    43 800, ale liczy się go proporcjonalnie do ilości dni prowadzenia DG w
    danym roku, np. rozpoczynasz DG 01.02.2005 a więc limit będziesz liczył
    następująco: 43 800/365* ilość dni prowadzenia DG w 2005r. Jeżeli prowadząc
    DG będziesz się zbliżał do przekroczenia tego limitu to z dniem
    przekroczenia wplacasz do Urzędu Miasta lub Gminy 152 zł i od tego dnia
    jesteś Vatowcem (nie jestem za bardzo pewien czy tego dnia czy dzień przed
    przekroczeniem tego limitu- więc jak przyjdzie pora to sobie sprawdź
    dokładnie a jest to bardzo ważne). Ważne dlatego, że jeżeli zgłosisz się na
    Vat w terminie będziesz miał prawo do odliczenia podatku naliczonego
    wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów handlowych sprzed
    zgłoszenia na Vat. Ale kwestia remanentu to narazie odległa sprawa!!!
    B.Ważne! Nic nie piszesz czym będziesz rzeczywiście się zajmował. Istnieją
    bowiem pewne rodzaje DG które od samego początku muszą być na Vat, np.
    jeżeli ktoś handluje srebrem lub biżuterią z dodatkiem tego metalu
    szlachetnego - ale dokładnie co musi a co nie musi być na Vat znajdziesz w
    ustawie o Vat.
    Życzę przyjemnej lektury ustawy. Sorry, że się rozpisuję, ale kwestia Vat
    jest dość długim tematem i nie da się wzystkiego wyjaśnić w dwóch słowach. I
    tak to dopiero był wstęp:-)

    Paweł R