  • 1. Data: 2004-01-15 13:35:10
    Temat: Zwrot sprzedaży w TESCO.
    Od: "SlaWasII" <s...@w...pl>

    Zrobiłem z żoną zakupy na kwotę ok 400zł.
    Okazało się, że chcemy zrobić zwrot jednego towaru (bez sensu cena). Okazało
    się, że bez problemu można to zrobić w okienku pn. "Zwroty". Jednak na
    koniec zażądałem paragonu, na co pani powiedziała, że może mi zrobić ksero
    (!!!) i że tak zawsze robią (!!!) Próbowałem Panią uświadomić ale jakby
    grochem o ścianę.

    Pytanie brzmi:
    Po co obowiązek wręczania paragonów i przepis o karze do 10tys. zł za
    niewręczenie paragonu skoro w Tesco "zawsze tak robią"?
    I jeszcze 2 pytania retoryczne:
    Czyżby w firmie Tesco księgowośc nie znała tak ważnego przepisu?! I narażała
    swoich pracowników na tak poważne kary???
    A czy ktoś wie ile jest zwrotów w Tesco dziennie?
    I jeszcze jedno:
    Czy ktoś miał podobny przypadek?

    SlaWasII

    PS
    Nie chcę sugerować co mogą potem robić z takimi "zwrotami".
    I to się nadaje do prasy!

  • 2. Data: 2004-01-15 13:57:21
    Temat: Re: Zwrot sprzedaży w TESCO.
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    SlaWasII wrote:

> [...]
    > zrobić ksero (!!!) i że tak zawsze robią (!!!) Próbowałem Panią uświadomić

    POWINIEN pan dostac paragon ALE NIE TEN.

    Ten paragon jest wymagany przez prawo do "korekty" ktora wystawi sklep.

    Lecz na pozostaly towar nalezal sie Panu paragon.

    Najprosciej bylo zrobic zwrot wszystkich towarow i sprzedaz spowrotem te,
    ktore pan chcial.

    > Pytanie brzmi:
    > Po co obowiązek wręczania paragonów i przepis o karze do 10tys. zł za
    > niewręczenie paragonu skoro w Tesco "zawsze tak robią"?

    No przeciez wreczyli...
    A gdy zwracal PAn towar MIELI OBOWIAZEK miec tez paragon.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-15 14:17:15
    Od: "SlaWasII" <s...@w...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > POWINIEN pan dostac paragon ALE NIE TEN.

    To chyba o3wiste!

    > Ten paragon jest wymagany przez prawo do "korekty" ktora wystawi sklep.

    To też jest jasne jak słońce...

    > Lecz na pozostaly towar nalezal sie Panu paragon.

    To wiem.

    > Najprosciej bylo zrobic zwrot wszystkich towarow i sprzedaz spowrotem te,
    > ktore pan chcial.

    I tak wszyscy robią tylko nie w TESCO

    > No przeciez wreczyli...

    kserokopię...

    > A gdy zwracal PAn towar MIELI OBOWIAZEK miec tez paragon.

    wiadomo!
    Jakieś wnioski?

    SlaWasII

  • 4. Data: 2004-01-16 11:10:34
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    SlaWasII wrote:

    [...]

    > kserokopię...

    > wiadomo!
    > Jakieś wnioski?
    >
    > SlaWasII

    Proponuje zwrocic sie do TESCO o wystawienie rachunku na zakupione towary
    (na podstawie ordynacji podatkowej).

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-16 12:31:55
    Od: "SlaWasII" <s...@w...pl>

    > Proponuje zwrocic sie do TESCO o wystawienie rachunku na zakupione towary
    > (na podstawie ordynacji podatkowej).

    Nie rozumiemy się!
    Ja nie potrzebuję żadnych paragonów ani rachunków!!! I tak je wrzucę do
    kosza.
    Nie mam zamiaru jeździć do TESCO i zwracać się o cokolwiek.
    Mi chodzi o zasady!!!
    Ja płącę podatki, jestem porządnym obywatelem, a takie tam TESCO gwiżdże
    sobie na przepisy i wszystko jest OK???

    SlaWasII

  • 6. Data: 2004-01-16 12:50:05
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    SlaWasII wrote:

> [...]
    > Mi chodzi o zasady!!!
    > Ja płącę podatki, jestem porządnym obywatelem, a takie tam TESCO gwiżdże

    Nie rozumiemy sie.....

    Jak napiszesz do TESCO to bedzie wiadomo co zrobia, bo do kopii
    faktury musza dolaczyc oryginal paragonu.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-01-18 20:32:56
    Od: "xxx" <c...@p...onet.pl>

    Ja bym proponował ten przypadek przesłać do najbliższego Urzędu Skarbowego