  • 1. Data: 2008-06-26 12:45:18
    Temat: adres przedsiebiorcy i adres wykonywania działalnosci
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam

    adres mój - zamieszkania, tj. adres przedsiebiorcy z EDG jest inny niz
    wpis: adres prowadzenia działalnosci

    dotychczas brałem f-vat na "adres zamieszkania"
    ale z leasingu (glupi EFL) dostałem na "adres prowadzenia działalnosci"
    pytanie: czy mogę odpisywac VAT i wliczac w KUP takie faktury

    wszystko inne, nazwa, miasto, kod pocztowy, nip są w porzadku

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2008-06-26 12:46:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 26 Jun 2008 14:45:18 +0200, icek napisał(a):

> [...]
    > pytanie: czy mogę odpisywac VAT i wliczac w KUP takie faktury
    >
    > wszystko inne, nazwa, miasto, kod pocztowy, nip są w porzadku

    Możesz. Najlepiej po wystawieniu not korygujących adres.

  • 3. Data: 2008-06-26 13:05:48
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    jureq pisze:

    > Możesz. Najlepiej po wystawieniu not korygujących adres.
    widze ze z głupim EFLem sie nie dogadam, żenada :(

    czyli nie moge zaliczac w kup i odliczac VAT jak f-vat jest na miejsce
    prowadzenia działalnosci a nie na adres przedsiębiorcy

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2008-06-26 13:12:17
    Od: "Loko" <l...@l...pl>

    > czyli nie moge zaliczac w kup i odliczac VAT jak f-vat jest na miejsce
    > prowadzenia działalnosci a nie na adres przedsiębiorcy

    Oczywiście, że możesz.
    W życiu nie wziąłem FV na adres zameldowania.
    Biorę wyłącznie na adres prowadzenia działalności

    Loko

  • 5. Data: 2008-06-26 13:18:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-26, icek <i...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > widze ze z głupim EFLem sie nie dogadam, żenada :(
    >
    > czyli nie moge zaliczac w kup i odliczac VAT jak f-vat jest na miejsce
    > prowadzenia działalnosci a nie na adres przedsiębiorcy

    Ja mam taką sytuację jak Ty i zarówno w US, w którym się pytałem,
    jak i w księgowości powiedzieli, że mogę używać obu tych adresów. Z tego
    co wiem, to jest to po prostu taka praktyka. Tak po prawdzie to pewnie
    zależy to od konkretnego US, bo samo rozporządzenie jest w tym zakresie
    IMHO bardzo niejasne (wspomina o adresach, bez wyszczególnienia o jaki
    adres chodzi).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-06-26 14:16:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-26, Loko <l...@l...pl> wrote:

    [...]

    > Oczywiście, że możesz.
    > W życiu nie wziąłem FV na adres zameldowania.
    > Biorę wyłącznie na adres prowadzenia działalności

    A kontrolę już miałeś? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-06-26 14:35:20
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2008-06-26, Loko <l...@l...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A kontrolę już miałeś? :)

    Ja byłem świadkiem takiej kontroli, akurat do tego się nie czepiali.
    Ale firma (osoba) miała o wiele większe grzechy na sumieniu, z
    nierozliczaniem się z US przez kilka lat włącznie (nota bene urząd przez
    kilka lat się nie zorientował, że nagle podatnik DG przestał się
    rozliczać do czasu gdy z innego urzędu przyszło zapytanie o dochody - i
    dotyczy to podatku dochodowego i vat!), więc może uznali, że drobnicą
    się nie będą zajmować :)

    Jednak z moich obserwacji wynika, że podawanie adresu prowadzenia DG
    na fakturach jest na tyle powszechne, że chyba US się nie czepia. Zadam
    kontrpytanie: widziałeś kontrolę, która się tego czepiała?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-06-26 14:40:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > Ja mam taką sytuację jak Ty i zarówno w US, w którym się pytałem,
    > jak i w księgowości powiedzieli, że mogę używać obu tych adresów. Z tego
    > co wiem, to jest to po prostu taka praktyka.

    Zgoda.
    "Nie czepiają się".
    Ale przypadki kiedy ktoś zaczął się czepiać o różne rzeczy już się
    zdarzały, lepiej nie być tym na kogo wypadło "bęc" :)

    > bo samo rozporządzenie jest w tym zakresie
    > IMHO bardzo niejasne (wspomina o adresach, bez wyszczególnienia o jaki
    > adres chodzi).

    A bo to nie jest uregulowane tak mało ważnym aktem jak rozporządzenie,
    minister nawet jakby chciał to nie może zmieniać ;)
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 106
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić fakturę
    stwierdzajšcš w szczególnoœci dokonanie sprzedaży, [...]
    oraz dane dotyczšce
    podatnika i nabywcy
    ^^^^^^^^^
    ---

    W takim razie mowa o "adresie podatnika", a nie "adresie miejsca
    prowadzenia DG" (czyli przedsiębiorstwa).

    Część sprzedawców robi tak, że podaje OBA adresy i już.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-06-26 14:41:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008, icek wrote:

    > widze ze z głupim EFLem sie nie dogadam, żenada :(
    >
    > czyli nie moge zaliczac w kup i odliczac VAT

    Dlaczego nie zaczniesz od not? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-06-26 14:50:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-26, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > W takim razie mowa o "adresie podatnika", a nie "adresie miejsca
    > prowadzenia DG" (czyli przedsiębiorstwa).
    >
    > Część sprzedawców robi tak, że podaje OBA adresy i już.

    Najpierw piszesz "Firma to Ty", a potem przedsiębiorstwo to odrębny
    twór mający własny adres? Co czyni "adres" adresem podatnika?
    Zamieszkanie? Zameldowanie? Umowa najmu? Akt notarialny?
    Przebywanie? :)

    Z mojego punku widzenia oba adresy są moimi. Skoro mam prawny tytuł do
    lokalu (JA mam, bo JA podpisywałem umowę), to OBA adresy są w tym sensie
    moje.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl