    From: " " <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja mieszkania w DG - opłaca się?
    Date: Wed, 23 May 2012 17:15:23 +0000 (UTC)

    > Możliwosci przepraw ze sp-nia "bo my tak mamy w regulaminie" to
    > nie wyklucza :)

    Dziękuję za odpowiedź, trochę mi to wyjaśniło. Szczególnie w kwestii
    spółdzielni, bo akurat tutaj nie za bardzo potrafiłem zrozumieć powód, dla
    którego miałbym płacić więcej.

    > IMVHO, uzasadnione jest twierdzenie że "częscia budynku" jest
    > albo lokal albo pomieszczenie, zas "czesc pomieszczenia" (IMO)
    > co najmniej wzbudza watpliwosci.
    > Na mój gust, można sobie sprawę podatku w takim układzie
    > podarować.
    > UWAGA: to jest *INNY* problem, niż wielokrotnie wałkowana
    > sprawa użytkowania dla DG częsci pomieszczenia w sposób
    > NIEWYDZIELONY.
    > A nie piszesz, czy ta częsc będzie "wydzielona".
    > IMO, jesli nie, nie ma żadnych podstaw do naliczania podatku
    > wg stawki dla DG (i tym razem sam tak stosuję - nie mam powierzchni
> [...]
    OK, rozumiem. Nie planuję wydzielać czegokolwiek - przeznaczyłbym na
    działalność część największego pokoju. Ale posta pisałem o amortyzacji części
    powierzchni mieszkania. Czy nie wydzielenie części mieszkania (i tym samym nie
    naliczenie wyższego podatku dla DG) nie wyklucza czasem możliwości amortyzacji
    powierzchni mieszkania przeznaczonego na DG?

    Pozdrawiam,
    Janek

    P.S. Raczej skłaniam się do tego, żeby sobie odpuścić amortyzację, bo korzyści
    z tego wielkich nie widzę, a wątpliwości i konsekwencji jest sporo. Ale
    chciałem wiedzieć jak na ten temat myślą bardziej doświadczeni ode mnie :)