  • 1. Data: 2003-06-07 10:10:39
    Temat: amortyzacja programu komp - pytanie
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam

    zamierzam kupić program komp. na DG (VAT, KPiR) z ok 17000 brutto,

    zastanawiam się nad:

    1. leasingiem - wtedy raty miesięcznie są kosztem (VAT odliczam) ale co
    z wpłatą 30% (5100pln) na strart - czyba jako koszt (będzie przecież
    faktura - tylko na co?). Dodam, że jeszcze nigdy nie korzystałem z leasingu
    więc jestem zielony - proszę o sprostowanie lub potwierdzenie,
    2. kredytem - wtedy tylko odsetki m-czne w koszty a program w
    amortyzację - tylko jaki procent - czy można uznać, że się szybko zużywa i
    ponieść do 50% czy dać 30%,

    z góry dzięki

    pzdr
    mwi

  • 2. Data: 2003-06-07 14:02:26
    Temat: Re: amortyzacja programu komp - pytanie
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    Witaj !

    W zależności do tego jaką strategię odnośnie wyniku finansowego chcesz
    przyjąć, to są dwa wyjścia :
    1. leasing operacyjny i w takim przypadku masz możliwość zaliczenia
    pierwszej wpłaty zwnej inicjacyjną
    w całości do kosztów (oczywiście jeśli jesteś podatnikiem podatku VAT -
    wartośc netto )
    a dokonujesz tego na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodwym od
    osób fizycznych
    musisz sobie zdawać sprawę, że NIE JESTEŚ WŁAŚCICIELEM ZAKUPIONEGO PROGRAMU
    TYLKO JEGO UŻYTKOWNIKIEM i faktura nie będzie opisana jako zakup
    oprogramowania tylko
    czynsz inicjalny i tak też w koszty księgujesz. Co miesiąc bedziesz
    otrzymywał fakturę na kolejne miesięczne
    raty czynszu leasingowego oraz kwotę tzw. wykupu którego do kosztów zaliczać
    nie będziesz.

    Drugie rozwiązanie ma 2 wady :
    Po pierwsze trudniej otrzymać kredyt niż sfinasować zakup za pomocą leasingu
    Po drugie koszty będą rozłożone równomiernie a nie tak jak w leasingu gdzie
    można
    sobie sterować kosztami ( duża rata inicjalna ;-) )

    Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania
    to napisz

    Pozdrawiam

    Andrzej W.

    a) jeśli to jest działalność osoby fiizycznej -

  • 3. Data: 2003-06-07 21:40:17
    Od: "Warun" <w...@w...pl>

    > zamierzam kupić program komp. na DG (VAT, KPiR) z ok 17000 brutto,

    Czy ja dobrze widze czy jakis blad sie wkradl? 17000 zl nowych polskich za
    program do prowadzenia księgi przychodow i ewidancji Vat?

    PZDR
    Adrian

  • 4. Data: 2003-06-08 07:57:55
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Warun" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ja dobrze widze czy jakis blad sie wkradl? 17000 zl nowych polskich za
    > program do prowadzenia księgi przychodow i ewidancji Vat?

    VAT, KPiR - to raczej informacja o firmie.

    co do ceny, cóż, każdy ma inne potrzeby,
    dobre oprogramowanie kosztuje, czasem
    koszt softu + wdrożeń to kwoty X00.000 zł

    --
    pozdrawiam,
    Krzysztof Gil

  • 5. Data: 2003-06-09 05:25:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof Gil napisał:
    > Użytkownik "Warun" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > VAT, KPiR - to raczej informacja o firmie.
    >
    > co do ceny, cóż, każdy ma inne potrzeby,
    > dobre oprogramowanie kosztuje, czasem
    > koszt softu + wdrożeń to kwoty X00.000 zł

    Uwazasz że oprogramowanie do KPIR może kosztować 17 000zł???
    Nie jakis program graficzny, kompilator czy inne cudo ale program do KPIR???

    Czasem chwila namysłu przed odpowiedzią jest wskazana...
    O przeczytaniu wypowiedzi przedmówcy nie wspominając.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-06-09 14:10:24
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > otrzymywał fakturę na kolejne miesięczne
    > raty czynszu leasingowego oraz kwotę tzw. wykupu którego do kosztów

    ale po ostatniej racie to się ten program wykupuje za np. 5% i wtedy jest
    mój - czy tak?

> [...]
    gdzie
    > można
    > sobie sterować kosztami ( duża rata inicjalna ;-) )

    sterować kosztami - masz na myśli wysokość raty inicjalnej? - tu jednak chcę
    zejść ja najniżej ale w EFL min 30% (pierwszy raz)

    raczej będzie leasing - może ktoś doradzi firmę leasingową

    > Pozdrawiam
    >
    > Andrzej W.

    również pzdr
    mwi

    PS. dodam, że chodzi o program CAD a nie do KPiR - dla przerażonych w 2
    wątku :)))

  • 7. Data: 2003-06-09 17:45:19
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    Witaj !

    Oczywiście że po wykupieniu na końcu umowy leasingowej jesteś właścicielem.
    Również dobrze wnioskujesz że mając na myśli sterowanie kosztami chodzi mi
    o ratę inicjalna le nie tylko, możesz to robić poprzez czas umowy im krótsza
    tym więcej
    w koszty w krótszym czasie a w przypadku amortyzacji niestety rtaz wybrana
    metoda to koszty
    rozłożone w miarę równowiernie ( nie mówię o metodzie degresywnej )

    Osobiście polecam własnie EFL, korzystałem z ich usług wielokrotnie i zawsze
    byłem zadowolony
    są stosunkowo tani na rynku i naprawde rzetelni ( w moim przypadku ale też
    nie słyszałem wśród znajomych
    by mieli z nimi kłopoty )

    Pozdrawiam

    Andrzej Wodnicki

  • 8. Data: 2003-06-09 21:08:34
    Od: "Warun" <w...@w...pl>

    > VAT, KPiR - to raczej informacja o firmie.
    Raczej watpie aby ktos bedacy na ksiazce przychodow kupowal program do
    prowadzenia ksiegi handlowej nie mowiac juz o ryczalcie, dodatkowych
    informacji jednak nie bylo w poscie wiec moge jedynie domniemac ze to cos
    wiecej niz tylko KPiR i Ew. VAT

    > koszt softu + wdrożeń to kwoty X00.000 zł
    No tak, znam programy ktore kosztuja wraz z wdrozeniem okolo 3 000 000zl ale
    w nim bylo wszystko, poczawszy od prowadzenia portierni i rozliczania ekipy
    dbajacej o czystosc poprzez wspomaganie produkcji, rozliczanie kosztow
    wszystkich i to az za bardzo dokladnie :) do podgladu dla "prezesa" co sie
    dzieje w firmie. Tylko maly szczegow, firma w ktorej byl ten program
    wdrozony zatrudniala w porywach ponad 2500 osob i wdrozenie trwalo ponad
    rok.

    Jezeli ktos planuje wydac 17 000 zl na programtylko do KPiR i ew. VAt to
    moim zdaniem lepiej podpisac umowe z biurem rachunkowym i placic 100 zl
    miesiecznie, co nam daje ponad 14 lat ksiegowosci z glowy. A jezeli juz
    program to ja wdroze taki program za polowe ceny :) i ide na dwumiesieczny
    urlop ;).

    A moze poprostu sie czepiam ;)

    PZDR
    Adrian

  • 9. Data: 2003-06-10 10:14:39
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > program to ja wdroze taki program za polowe ceny :) i ide na dwumiesieczny

    z wdrożenia nici :))))) - to jest program CAD

    pzdr
    mwi

  • 10. Data: 2003-06-10 17:56:48
    Od: "Adrian Bartosz" <a...@i...com.pl>

    > z wdrożenia nici :))))) - to jest program CAD
    No i sie wszystko wyjasnilo :)
    17 000 zl za program CADowski to w sumie normalna cena.

    PZDR
    Adrian