    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja - pytanie
    Date: Wed, 9 Feb 2005 11:33:22 +0100

    On Tue, 8 Feb 2005, Paweł R. wrote:
    >+ Natomiast jeśli chodzi o amortyzację, to amortyzację liczy się od m-ca po
    >+ miesiącu w którym środek trwały został wprowadzony do DG, czyli np.
    >+ wprowadzasz w 03/05 to amoryzację liczysz od 04/05 natomiast stawki
    >+ amortyzacji znajdziesz w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    No dobrze.
    Tyle że ma jeszcze na podorędziu:
    - amortyzację degresywną
    - amortyzację przyspieszoną (zdecydowanie lepsza niż degresywna)
    - amortyzację "atomową" w postaci "odpisu jednorazowego", która
    nie wyklucza przyspieszonej w latach następnych.

    I na moje oko Marek przymierza się do TEGO rozwiązania: "atomowa"
    plus przyspieszona.
    IMO trzeba wziąć pod uwagę zastrzeżenie które już było na grupie co
    do uznania za KUP amortyzacji "atomowej" w miesiącu nabycia - jak
    ktoś nie ma silnej motywacji mógłby zaliczyć ją (amortyzację, NIE
    nabycie) w miesiącu następnym i już....
    Jakie masz konkretnie zastrzeżenia co do:
    - stawek
    - momentu uznania za KUP i momentu wprowadzenia
    przy zastosowaniu art.22k ust. 4 i 5 ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)