    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: aparat fotograficzny a obiektyw a srodek trwaly
    Date: Mon, 20 Oct 2008 18:06:06 +0200

    On Mon, 20 Oct 2008, Tanto wrote:

    > Mamy aparat (korpus), kupiony w innym terminie obiektyw, może i lampę
    > błyskową, drobnicę jak np. matówki itp., - wszystko o wartości jednostkowej
    > poniżej 3500 zł, a po np. 2 latach kupujemy obiektyw za 5000 zł. Ewidentny
    > środek trwały który musimy wpisać do ewidencji

    "Zostaniesz poszukiwanym specjalistą krajowym od konkretnego problemu
    księgowego" :P
    O tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/br
    owse_thread/thread/7fbf0c01705a6be3/7fcf897b01535a1d
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/a5e81fc702bdba56/4f7752ec54c1b7c
    0
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/55fb5c70bafa2d1f/69c5bd2d2020cd4
    9
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/8d573dbb054595e8/d8471129029eafa

    Tam są dalsze linki, szczególnie te z ostatniego postu (wskazują na
    jeszcze starsze dyskusje) polecam :D

    > - jeśli dobrze zrozumiałem
    > pociąga on za sobą konieczność wpisania aparatu, a co z pierwszym obiektywem

    Dobrych kilka lat temu były dyskusje na ten temat w "darmowo dostępnej"
    prasie podatkowej.
    Ze sprzecznymi wnioskami, od takiego że jak coś zostało zaliczone do
    EW to już nie jest ST (ale takie postawienie sprawy jest sprzeczne
    z ustawą) aż do tego, że trzeba by "wykreślić" (ale nie ma regulacji
    określającej JAK ani sposobu rozliczania, bo przecież "karne odsetki"
    się NIE NALEŻĄ, jako że warunek zobowiązania z ustawy nie jest
    spełniony).

    > Wydawało mi się że przy rozliczeniach na zasadach Karty Podatkowej,

    Wróć!!!
    Powoli.
    Jakiej karty??
    Skąd amortyzacja Ci się bierze przy ryczałcie???

    Na ryczałcie (karcie i ewidencjonowanym) prowadzi się WYKAZ
    środków trwałych, a *nie* ewidencję! Tylko data nabycia
    oraz wydatki (nieeksploatacyjne oczywiście).
    Amortyzację liczy się (ewentualnie) dopiero w momencie PRZEJŚCIA
    na zasady ogólne (KPiR lub PK)!

    Ech...
    Jak to mawiają: "grupowicz dostaje odpowiedź na pytanie na to
    o czym pisał, nie na to, o czym myślał" :P

    pzdr, Gotfryd