    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: aparat fotograficzny a obiektyw a srodek trwaly
    Date: Thu, 23 Oct 2008 23:32:52 +0200

    On Tue, 21 Oct 2008, Tanto wrote:

    > Teraz pojawia się pytanie - dlaczego w czasie rozmowy z 'panią z okienka'
    > cały czas słyszałem o ewidencji, a ani razu nie padło słowo 'wykaz'?
    > Oczywiście na początku rozmowy powiedziałem w jaki sposób się rozliczam.

    Nie zadawaj tak trudnych pytań :D
    Masz to na piśmie? :]

    "Od zawsze" na grupie są komentarze do "porad" otrzymywanych ustnie :D,
    czasem może to wynikać ze skołowania urzędnika, czasem (jak sądzę
    częściej) świadomości i wiedzy.
    Tak czy siak - przepis tu:
    i cytat:
    +++
    § 1. Rozporzšdzenie okreœla sposób prowadzenia przez podatników, o których
    mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym
    podatku dochodowym od niektórych przychodów osišganych przez osoby
    fizyczne, zwanej dalej "ustawš":

    1) ewidencji przychodów, zwanej dalej "ewidencjš", oraz szczegółowe
    warunki, jakim powinna odpowiadać ewidencja, aby stanowiła dowód w
    postępowaniu podatkowym, a także sposób dokumentowania przychodów oraz
    obliczania należnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych;

    2) wykazu œrodków trwałych oraz wartoœci niematerialnych i prawnych.
    ---

    W par.14 jest specyfikacja niezbędnych danych.
    O ile dobrze rozumiem, stawka amortyzacyjna oraz zaktualizowana
    wartość początkowa NIE służą celom "bieżącego" liczenia amortyzacji,
    lecz muszą być, bo przecież podatnik mógł *uprzednio* rozliczać
    się na KPiR lub PK i częściowo zamortyzować ST, więc jakby
    NASTĘPNIE znowu przeszedł na zasady ogólne, to do przeliczenia
    amortyzacji trzeba znać WP zaktualizowaną.

    pzdr, Gotfryd