    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: auto w firmie (osobowe) - jeszcze raz pytanie
    Date: Sun, 23 Mar 2014 23:34:34 +0100

    W dniu 2014-03-23 23:09, cef pisze:

    > Jak czytam takie pytania, to się zastanawiam jak piękne mamy prawo.
    > Kiedyś to postawiłbym jedno pytanie: po co ewidencja przebiegu, skoro
    > wprowadziłeś jako środek trwały, ale teraz to może jakieś użycie do celów
    > innych niż działalność trzeba ewidencjonować?
    > No i te debilizmy z ograniczeniami w odliczeniach eksploatacyjnych.
    > Chwilowo używam sporadycznie auta niewprowadzonego do ewidencji,
    > ale zmiany tak galopują, że chyba właśnie intencją ustawodawcy jest tak
    > to wszystko zapętlić,
    > żeby podatnik tankował (zasilał kasę akcyzą i vatem) i nic nie odliczał,
> [...]

    z perspektywy czasu, kiedy zaczynałem dg w 1997 roku, wszystko było
    banalnie proste (wystarczyło przeczytać poradnik jak prowadzić kapir i
    parę przepisów), ale nasz każdy kolejny rzad jest z roku na rok coraz
    bardziej pro- przedsiębiorcom i z roku na rok coraz bardziej "ułatwia"
    prowadzenie biznesu...

    do cef: jeśli nie ewidencja przebiegu to co ? (teraz) - na jakiej
    podstawie w kup miałbym wliczać paliwo skoro to osobówka, bez kratki ?
    zawsze był obowiązek prowadzenia ewidencji z której i tak zawsze wynika
    wyższy koszt realny (kilometrówka) niż ten poniesiony za paliwo, a tylko
    niższy mogę odliczyć.

    no i faktycznie teraz nie wiem, co i jak zrobić od 1 kwietnia.
    (chociaż wiem... spie..ac z tego kraju jak najdalej)