    From: "Magdip" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: błędna stawka VAT a kasa fiskalna
    Date: Mon, 13 Jan 2003 21:16:02 +0100

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    news:avubir$ib6$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Pani Magdo..
    > Milo mi, ze puszcza Pani do mnie starego "usmieszek"...
    >
    > Ale interesuje mnie praktycznie problem jak zacghowaja sie sprzedawcy
    > zabawek i dlaczego.
    >
    > Rozumie, ze stac Pania na odpuszczenie 10 % z marzy.....
    >
    > Bylbym wdzieczny o blizsze wyjasnienia czy po zakupie nowych zabawek tez
    > utrzyma pani
    > "frontem do klienta" obnizona o 10 % marze, czy liczy Pani na nizsze ceny
    > netto w hurcie...
    >
    > Boguslaw

    prawdę mówiąc nie działam w branży zabawkowej a w sprzęcie sportowym
    zimowym - gdzie towary opodatkowane w ubiegłym roku stawką 12% stanowiły
    niewielką część asortymentu (narty krótkie, łyżwy o małych rozmiarach itd.).
    W większości przypadków cena brutto pozostała bez zmian mimo wzrostu stawki.

    A do tego przyznam się, że w tym roku udało mi się ewidentnie skorzystać -
    pracownik przywiózł towar taki "dziecięcy" właśnie z fakturą 12%. Od razu
    zadzwoniłam do dostawcy, a oni pokornie poprawili fakturę na 22% ale tak, że
    kwota brutto pozostała bez zmian.

    Przy kolejnych dostawach zrewiduję swoje poglądy na temat ceny brutto.

    Pozdrawiam Panie Bogusławie

    Magda