    From: Lech <l...@I...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: brak wymagania podpisu na f-vat
    Date: Sun, 06 Jun 2004 13:56:26 +0200

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Oj, tyle razy już było... Dziennik Ustaw Rok 2004 Nr 97 poz. 971:
    >
    > § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    > najmniej:
    >
    > 1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    > oraz ich adresy;
    >
    > 2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem
    > ust. 10 i 11;
    >
    > 3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    > wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT";
> [...]

    Tak, oczywiście masz rację! :) Sorry, nie wiem ile razy było, gdyż ledwo
    co tutaj dotarłem, ale faktycznie podałem "półprawdę" na podstawie tego,
    co przeczytałem.
    Teraz, po sięgnięciu do źródeł mogę tylko dodać, że te zasady są
    konsekwencją zastosowania się do VI Dyrektywy UE (z 17 maja 1977 r.)
    okreslającej zasady wystawiania faktur, które powinny być respektowane
    przez państwa człownkowskie. Dyrektywa ta stanowi między innymi, że:
    - państwa człownkowskie nie mogą wprowadzić wymogu podpisywania faktur VAT.
    Teraz już wszystko jasne :)

    Pzdr.
    Lech