    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: cło w obrębie Unii Europejskiej?
    Date: Tue, 4 Nov 2008 21:11:10 +0100

    On Tue, 4 Nov 2008, Tomasz Chmielewski wrote:

    > To sprobuj wyslac kontener papierosow/alkoholu cioci z Danii ;)

    To IMO będzie mieć problem z *AKCYZĄ* a nie cłem.
    Cło i VAT są "ujednolicone", zaś podatek dochodowy, akcyza,
    PCC, podatek od psów, opłata skarbowa i inne takie - nie[1], więc
    z tymi "innymi" podatkami "są cyrki".
    Powtórz sobie cytat z Daniela, JEDNAK dobrze gada ;)

    [1] acz są pewne regulacje "ogólne" - np. minimalne i maksymalne
    stawki akcyzy na pewne towary, zakaz rozszerzania zakresu
    opodatkowania PCC itd, niemniej dla tych podatków fakt
    przewozu do innego kraju ma znaczenie.

    pzdr, Gotfryd