  • 31. Data: 2007-01-22 21:48:42
    Temat: Re: co nowego w KPiR?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-01-2007 o 19:24:30 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > t <r...@o...pl> w

    > Bez doczytywania zgaduję, że kolejny wyjątek... Czyżby biuro rachunkowe,
    > którym nic tu nikt nie wspominał, a wręcz możemy założyć, że nie
    > przekazał
    > prowadzenia ksiąg do biura, ponieważ, jak zostało napisane księgę kupuje
    > ;P

    Ciepło, ale jescze tak ustęp 3 rzeczonego paragrafu ;)

  • 32. Data: 2007-01-22 22:24:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t <r...@o...pl> w

    > Ciepło, ale jescze tak ustęp 3 rzeczonego paragrafu ;)

    Ty mnie nie mów, że dwa razy coś będziesz wpisywał -- raz do ewidencji, a
    drugi raz do KPiR (o ewidencjach VAT nie wspominając). I nie pisz mi o kasie
    fiskalnej proszę, za bardzo sie if-y (których autor wątku nie ustawił)
    zagnieżdżają jak na tę porę ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 33. Data: 2007-01-22 22:30:59
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-01-2007 o 23:24:45 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    > kasie
    > fiskalnej proszę, za bardzo sie if-y (których autor wątku nie ustawił)

    Ale po co do ewidencji. Ja mam sprzedaż tylko na faktury, więc nic nie
    prowadzę
    tylko sobie wpisuję do 20. wszytsko i drukuję(bo mam kpir w open calcu).
    Druga metoda to wpisywać z ewidencji sprzedaży(tylko sprzedaż
    bezrachunkową)
    albo z ewidencji VAT - całą sprzedaż. Także do KPiR idzie tylko suma
    zbiorcza
    jeśli tylko zechcesz, ofkors możesz wpisywać osobno faktury i osobno
    sprzedaż bezrachunkowową.
    W każdym razie nie widzę powodów żeby prowadzić na bieżąco KPiR.

    pozdr

  • 34. Data: 2007-01-22 23:29:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Jan 2007, 'Tom N' wrote:

    > latet <s...@x...pl> w
    >
    > Z głowy (bo na prawde od 3 lat to tylko date zmieniam :>):
    >
    > nazwa,ilość, wartość(PLN)
    > towarów handlowych, 0, 0
    > materiały (surowce) podstawowe i pomocnicze, 0, 0
    > półwyroby, 0, 0
    > wyroby gotowe, 0, 0
    > braki i odpadki, 0,0
    > -----------
    > razem wartość 0
    > słownie: zero
    >
    > data, podpis, pozycja w księdze, dziurkacz, skoroszyt, szafka.

    A ja się pochwalę (kolejny raz, bo już było): doczytałem dokładnie
    w rozporządzeniu i tekst mam bogatszy o taki (obowiązkowy :>)
    dopisek: "pozycji zero, spis zakończono na pozycji zero"
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2007-01-22 23:36:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Jan 2007, latet wrote:

    > O jakim znów "złożeniu" księgi mówisz?

    +++
    2. Podatnicy, którzy rozpoczynajš prowadzenie działalnoœci gospodarczej
    albo w poprzednim roku podatkowym korzystali ze zryczałtowanego
    opodatkowania podatkiem dochodowym lub prowadzili księgi rachunkowe, sš
    obowišzani zawiadomić w formie pisemnej naczelnika urzędu skarbowego
    właœciwego według miejsca zamieszkania podatnika o prowadzeniu księgi
    w terminie 20 dni od dnia jej założenia.
    ---

    De facto jest to "powiadomienie o założeniu księgi".
    Przy zakładaniu DG jakoś tak napisałem: "księgę przychodów i rozchodów
    oraz wymagane przepisami ewidencje założyłem i prowadzę".
    Uprzedzając - kontrola nie upominała się o ten papierek, zadowolili
    się podsuniętym "ostatnim wyborem" tj. potwierdzoną "informacją
    że wybieram opodatkowanie wg skali liniowej" sprzed coś dwu lat
    czy ile tam "liniowy" mamy :)

    > Tzn. słyszałem, ale wiem, że to nie dotyczy zwykłych 1-os DG,
    > tylko... nie wiem, kogoś tam.

    E... chyba masz na myśli pełną księgowość :) ale idzie o to, że założenie
    pierwszej KPiR "na dany temat" (zważ, że w myśl definicji "podatnika"
    w rozporządzeniu, o czym niedawno ktoś wspominał, np. założenie
    KPiR w nowej S.C. - lub takiej co "wyszła z ryczałtu" - również
    musi być zgłoszone).

    pzdr, Gotfryd