  • 11. Data: 2003-09-02 17:17:28
    Temat: Re: co tam panie w trybunale
    Od: "Profil1" <b...@x...wp.pl>

    eeeeeeeee .......
    beeeeeeee .......
    prrrrrrrrrrr ......
    myślałem że podatek naliczony jest nierozerwalnie złączony z należnym,
    dlaczego też nauczyciele i pielęgniarki mają fundować oszustom i
    pseudobiznesmenom dodatkowe nienależne dochody?

  • 12. Data: 2003-09-02 21:50:02
    Od: "Magdalena" <m...@W...pl>

    > myślałem że podatek naliczony jest nierozerwalnie złączony z należnym,
    > dlaczego też nauczyciele i pielęgniarki mają fundować oszustom i
    > pseudobiznesmenom dodatkowe nienależne dochody?

    co do fundowania komuś czegoś, to dlaczego nie zainteresujesz się fundowaniem
    górnikom miejsc pracy itd.

    A wracając do tematu VAT to podejrzewam, że nigdy nie byłeś w takiej sytuacji.
    Jak dwóch przedsiębiorców chce razem zrobić przekręt, to go zrobią i to pewnie
    tak, że służby skarbowe tego nie zauważą.

    Ale zastanów się, uczciwy przedsiębiorca kupuje coś na FV, PŁACI kontrahentowi
    (łącznie z VAT), tenże VAT odlicza, przychodzi US, sprawdza, że odliczył VAT z
    faktury, następnie sprawdza, że sprzedawca ukrył ten obrót (i nie zapłacił VAT,
    który przecież otrzymał od nabywcy!) i co robi wówczas???
    KARZE OBU PRZEDSIĘBIORCÓW, nie tylko tego, który ukrył obrót, ale także tego,
    który ZAPŁACIŁ TEN VAT i w dobrej wierze go odliczył. Abstrahując od tego, że
    karze uczciwego przedsiębiorcę za nie jego przestępstwo, to jeszcze odzyskuje
    VAT dwa razy. I to jest moim zdaniem nieuczciwe! Szkoda że rzecznik tak późno
    się za to zabrał.

    Magdalena

  • 13. Data: 2003-09-02 21:51:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2003, Profil1 wrote:

    >+ eeeeeeeee .......
    >+ beeeeeeee .......
    >+ prrrrrrrrrrr ......
    >+ myślałem że podatek naliczony jest nierozerwalnie złączony z należnym,

    Owszem, między innymi (nie zawsze można odliczać).

    >+ dlaczego też nauczyciele i pielęgniarki mają fundować oszustom
    >+ i pseudobiznesmenom dodatkowe nienależne dochody?

    ...a dlaczego mają go fundować 'biznesmeni' typu "szewc
    za rogiem" którzy *nie* mają gwarantowanej przez kogo-
    kolwiek pensji ??
    To nie *państwo* ma ścigać złodziei ??
    Cóż, jak rzekłem - pozostaje ci życzyć żebyś kiedy nabył
    np. ŚT od którego nie odprowadzono podatku, to może zdanie
    zmienisz... Bo "zwyczajnie" to wrogowi skorzystania
    z pomysłów naszych ustawodawców życzyć nie wypada (tj.
    żeby się nacięli), ale jak rozumiem w celach dydaktycznych
    to wypada, co ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-09-02 22:36:18
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 2 Sep 2003 19:17:28 +0200, w <bj2je9$9ug$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Profil1" <b...@x...wp.pl> napisał(-a):

> [...]
    > dlaczego też nauczyciele i pielęgniarki mają fundować oszustom i
    > pseudobiznesmenom dodatkowe nienależne dochody?

    Cóż, widzę jednak że nic do ciebie nie dociera...