  • 1. Data: 2014-02-01 16:53:39
    Temat: [cross] Założenie DG, ciąża, chorobowe + urlop macierzyński
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Kobieta na urlopie wychowawczym. Chce założyć swoją DG, jest w początkowych
    tygodniach ciąży. Ile miesięcy należy opłacać składki by usyskać prawo do
    płatnego urlopu macierzyńskiego? Czy gdyby się okazało, że ciąza jest
    zagrożona i nie wolno jej pracować czy na zwolnieniu nie straci prawa do
    płatnego macierzyńskiego. Na necie jest mnóstwo głównie nieaktualnych
    informacji - prawo się co chwila zmienia.

  • 2. Data: 2014-02-01 18:29:07
    Od: Arek <a...@b...com>

    W dniu 2014-02-01 16:53, Kriss pisze:
> [...]
    > straci prawa do płatnego macierzyńskiego. Na necie jest mnóstwo głównie
    > nieaktualnych informacji - prawo się co chwila zmienia.

    Lepiej niech się gdzieś normalnie zatrudni.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2014-02-01 18:50:34
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-01 18:29, Arek pisze:

    > Lepiej niech się gdzieś normalnie zatrudni.

    Też...
    Sprawa jest dobrze znana NFZ-owi i skarbówce (z pewnymi modyfikacjami).
    Już zbyt wielu cwaniaków to przećwiczyło i jedyne, czego można się
    spodziewać, to odmowa świadczenia i oskarżenie o próbę wyłudzenia.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2014-02-01 19:14:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-01 18:50, sqlwiel pisze:

> [...]
    > Już zbyt wielu cwaniaków to przećwiczyło i jedyne, czego można się
    > spodziewać, to odmowa świadczenia i oskarżenie o próbę wyłudzenia.

    Jeśli DG jest faktycznie prowadzona, to nie ma się czego obawiać, w
    sądzie przejdzie odwołanie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-02-01 20:05:39
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jeśli DG jest faktycznie prowadzona, to nie ma się czego obawiać, w
    > sądzie przejdzie odwołanie.

    Wlasnie - kto wie, moze nawet DG łatwiej obronić niż "podejrzany" etat -
    zwlaszcza z horrendalnie wysokim wynagrodzeniem.

    A przy DG podstawa jest deklarowana. Kazdy ma prawo zadeklarowac ile
    chce (oczywiscie przy dobrowolnym chorobowym jest gorny limit, ale na
    przyzwoitym poziomie).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2014-02-02 23:44:26
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Super rady b. dziękuję wszystkim Wam! Zapytam nieśmiało czy odpowiedzi na
    temat się doczekam?

  • 7. Data: 2014-02-03 00:20:26
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-02-01 19:14, Liwiusz pisze:

    > Jeśli DG jest faktycznie prowadzona, to nie ma się czego obawiać, w
    > sądzie przejdzie odwołanie.

    nie wiem czy w Polsce jest w ogole takie pojecie bo nie slyszalem, zeby
    był wymóg robienia czekogolwiek jak ma sie działalnosc (poza wymogami
    formalnymi ofc).

    --
    @foe_pl

  • 8. Data: 2014-02-03 09:23:12
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Kriss" napisał w wiadomości grup
    > Super rady b. dziękuję wszystkim Wam! Zapytam nieśmiało czy odpowiedzi na
    > temat się doczekam?
    Problem jest skomplikowany i zależy od wielu szczegółów.
    Czy osoba na urlopie wychowawczym pobiera zasiłek?
    Czy urlop macierzyński przypadnie w trakcie czy pod koniec wychowawczego?
    Czy okres ubezpieczenia chorobowego będzie łączył się z ubezpieczeniem
    poprzedniego urlopu macierzyńskiego (6 miesięcy)?
    Jak skomplikowana to sprawa przytaczam dwa przepisy z obowiązującego prawa:

    "W przypadku gdy prawo do zasiłku macierzyńskiego powstało w okresie urlopu
    wychowawczego, zasiłek macierzyński przysługuje za okres odpowiadający
    części urlopu macierzyńskiego przypadającej po porodzie, tj. za okres
    skrócony o 2 tygodnie, a więc odpowiednio przez 18 tygodni, gdy urodzi się
    jedno dziecko lub przez 29, 31, 33 lub 35 tygodni, gdy urodzi się więcej niż
    jedno dziecko; pod warunkiem, że pełny wymiar urlopu macierzyńskiego mieści
    się w okresie urlopu wychowawczego udzielonego ubezpieczonej."

    "Zasiłek macierzyński przysługuje w wysokości 100% podstawy wymiaru zasiłku.
    Pracownica lub pracownik korzystający z dodatkowego urlopu mogą łączyć
    korzystanie z urlopu z wykonywaniem pracy u pracodawcy, który udzielił
    urlopu, w wymiarze nie wyższym niż połowa pełnego wymiaru czasu pracy. W
    takim przypadku, wysokość zasiłku macierzyńskiego ulega pomniejszeniu
    proporcjonalnie do wymiaru czasu wykonywanej pracy."

    pozdr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 9. Data: 2014-02-03 09:58:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Feb 2014, the_foe wrote:

    > nie wiem czy w Polsce jest w ogole takie pojecie

    A do ustaw zajrzałeś?
    Są definicje "prowadzenia DG" i tyle.
    Tyle, że nie ma JEDNEJ takiej definicji - jest ich minimum siedem,
    różnych dla różnych celów.

    > bo nie slyszalem, zeby był wymóg robienia czekogolwiek jak ma sie działalnosc
    > (poza wymogami formalnymi ofc).

    Dopóki Ty płacisz, nikt nie ma interesu w podważaniu Twojej własnej
    opinii że "prowadzisz" :)
    Jak chcesz, że Tobie coś zapłacili, to owszem, płacący może mieć :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2014-02-03 11:44:13
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > A do ustaw zajrzałeś?
    > Są definicje "prowadzenia DG" i tyle.
    > Tyle, że nie ma JEDNEJ takiej definicji - jest ich minimum siedem,
    > różnych dla różnych celów.

    mówiłem o pojęciu "faktycznego prowadzenia DG".

    --
    @foe_pl