  • 1. Data: 2005-09-18 20:02:33
    Temat: czego tak duży podatek za oprogramowanie?
    Od: "Bombardier" <b...@y...com>

    Witam

    czego ja autor programu musze oddawac 22% US za coś co jest moje ja na to
    pracowałem ciężko a nie US?.
    rozumiem że podatek tam jakiś musi być ale aż taki ? czy oni są normalni ?
    może to można w jakiejś innej formie sprzedawać tak aby było legalnie ale
    ponosić mniejsze straty ?

  • 2. Data: 2005-09-18 20:05:48
    Temat: Re: czego tak duży podatek za oprogramowanie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Bombardier napisał(a):
> [...]
    > może to można w jakiejś innej formie sprzedawać tak aby było legalnie ale

    Nie rozumiem, załóżmy że chcesz otrzymać za program 1000zł, dajesz
    cenę 1220zł brutto i po kłopocie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-09-18 20:11:27
    Od: metti <m...@b...pl>

    Łaskotany/a po stopach piórkiem do granic wytrzymałości
    Bombardier w końcu zaczyna sypać, a oto co rzecze:

    > czego ja autor programu musze oddawac 22% US za coś co jest moje ja na to
    > pracowałem ciężko a nie US?.

    my nie wią czego ;)

    --

    pozdrowienia, Meteusz
    ___________________

  • 4. Data: 2005-09-19 07:27:03
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Nie rozumiem, załóżmy że chcesz otrzymać za program 1000zł, dajesz
    > cenę 1220zł brutto i po kłopocie.

    Rozbawiles mnie do lez.
    Wczoraj wlasnorecznie zrobilem paczke drewnianych zapalek.Sprzedam Ci je za
    800 zl.

  • 5. Data: 2005-09-19 07:48:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Sep 2005, Bombardier wrote:

    > Witam
    >
    > czego ja autor programu musze oddawac 22% US za coś co jest moje ja na to
    > pracowałem ciężko a nie US?.

    Przecież to nie US "zabiera ci pieniądze" - on je tylko egzekwuje.
    A wyborcy widać tak postanowili :>, tak ma być.
    wKF: jeśli piszesz przypadkiem o VAT, to *formalnie* VAT płaci NABYWCA
    twojego programu. To nabywca powinien się skarżyć :>
    Oczywiście w praktyce wychodzi na jedno - bo jak wydajesz pieniądze
    które zarobiłeś to ty będziesz jako nabywca płacił taki sam VAT, więc
    de facto sprzedając program za 1220 zł 220 zł zapłacisz Skarbowi Panstwa
    z czym się zgadzam.
    Co z tego.

    > rozumiem że podatek tam jakiś musi być ale aż taki ? czy oni są normalni ?

    ...jacy "oni" ?
    22% VAT, 19,75[/30,75/40,75]% podatku dochodowego (ze składką zdrowotną
    w nieodliczalnej części :>), 45% ZUSów itp... a, to ty ZUSu nie płacisz,
    co ? ;>

    > może to można w jakiejś innej formie sprzedawać tak aby było legalnie ale
    > ponosić mniejsze straty ?

    ...w rajach podatkowych chyba.
    A VAT oraz podatek dochodowy i od darowizn wyłączone są z pojęcia
    "straty" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-09-19 17:25:02
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

  • 7. Data: 2005-09-19 17:29:59
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Bombardier <b...@y...com> wrote:
> [...]
    > może to można w jakiejś innej formie sprzedawać tak aby było legalnie ale

    'Oni' nie są normalni. Pocieszę Cię, że jak oddasz te 22% VATu, to jeszcze
    oddasz 19% dochodowego i kapkę na ZUS. Z tego, co Ci zostanie możesz sobie
    kupić np. wycieczkę na Mazury, w której będzie 22% VATu. Oczywiście
    sprzedawca będzie musiał sobie także jakoś skompensować dochodowy, więc na
    pewno wycieczka będzie droższa, niż byłaby, gdyby organizator dochodowego
    nie płacił. Na wycieczkę pojedziesz samochodem, do którego paliwo będzie
    oprócz VATu zawierało od groma akcyzy. Mówiąc krótko - doją Cię na każdym
    kroku :)

    To się nazywa socyjalizm. Ktoś musi pomóc górnikom, bo oni są solą tej ziemi
    i dzięki nim jest w Polsce dobrze (jak to ostatnio powiedział Kaczyński).

    Ale za to jak piszesz program na komputerze, to możesz sobie od tego
    VATu/dochodowego odliczyć nowy monitor i nową klawiaturę :) No i krzesło też
    wygodne musi być. Jednym słowem - jazda na zakupy :)

    P.

  • 8. Data: 2005-09-19 18:13:17
    Od: "Szwajcar" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > też
    > wygodne musi być. Jednym słowem - jazda na zakupy :)

    A to krzesła (takie na kółkach) do komputera nie mają już 0% VAT?
    Kiedyś miały.

    pozdrawiam
    Szwajcar