  • 21. Data: 2002-12-14 17:49:04
    Temat: Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A może takie firmy powinny pracować parami, co pewien czas podzlecając
    > sobie wzajemnie obsłużenie jednego klienta? Nadal prowadzą działalność
    > wyłącznie dla przedsiębiorstw, ale już nie osobiście.

    Hmm... jeśli "co pewien czas" to wtedy co pewien czas będą wykonywać
    osobiście, a co pewien czas nie. I co na to powie urzędnik ?

    pozd.Pix

  • 22. Data: 2002-12-14 17:54:09
    Temat: Re: czy działalność gosp. 1 osobową lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > 1) w celu możiwości wystawiania faktur za wykonane usługi
    > 2) w celu wliczania w koszty niektórych zakupów, telefonów itp.
    >
    > z tego pierwszy cel jest najważniejszy

    Przeczytaj sobie to info
    i cały wątek poniżej

    Sark

  • 23. Data: 2002-12-14 17:56:47
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Proponuje 1% od tej pierwszej uslugi w 2003r przeznaczyć na fundusz
    > "Pomnika nieznanego klienta" ;-)

    i "poselsko-urzędniczej głupoty" ;-)

    pozd.Pix

  • 24. Data: 2002-12-14 18:19:18
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sąsiad może mieć po prostu takie hobby, a przecież nie ma (jeszcze?)
    > przepisu, który by zabraniał posiadania kasy osobie prywatnej.

    Coś mi mówi ze ilość wszelakiej maści hobbystów wzrośnie w naszym chorym
    kraju ;)

    Sark

  • 25. Data: 2002-12-14 18:38:59
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Hmm... jeśli "co pewien czas" to wtedy co pewien czas będą wykonywać
    > osobiście, a co pewien czas nie. I co na to powie urzędnik ?

    No tak, doszliśmy do zjawiska usług rówoległych (Jezu, jak to juz blisko do
    "światów równoległych", MF to jednak łebska instytucja ;)) a widze to tak:
    przychodzi Firma i chce usługi a my na to "nie ma lekko musimy poczekać na
    Fizycznego bo inaczej to urzędnik może mi zarzucić ze uprawiam DO" albo
    wręcz ogłaszac się w ten sposób "Świadczymy usługi dla firm pod warunkiem
    jednoczesnego dostarczenia usługobiorcy z ludności" ;))

    Sark

  • 26. Data: 2002-12-14 19:12:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Coś mi mówi ze ilość wszelakiej maści hobbystów wzrośnie w naszym chorym
    > kraju ;)

    Hi hi - mogą się nawet pojawić tacy ekscentrycy, którzy będą trzymali
    bankomaty albo koparki czy inne maszyny na podwórzu :-)))

    pozd.Pix

  • 27. Data: 2002-12-14 19:32:07
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Sat, 14 Dec 2002 18:49:04 +0100, "pix" <p...@w...pl> piszesz:

    >Hmm... jeśli "co pewien czas" to wtedy co pewien czas będą wykonywać
    >osobiście, a co pewien czas nie. I co na to powie urzędnik ?

    Mam nadzieję, że jeżeli prowadzimy działalność polegającą na
    świadczeniu usług w jakimś zakresie, to przez pojecie "świadczenie
    usług" należy rozumieć całość działalności a nie poszczególne
    zlecenia.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 28. Data: 2002-12-14 19:48:01
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > No tak, doszliśmy do zjawiska usług rówoległych (Jezu, jak to juz blisko
    do
    > "światów równoległych", MF to jednak łebska instytucja ;))

    Ja się obawiam, czy przypadkiem gdzieś na ścianach gmachu Min.Fin. nie
    zagnieździł się jakiś grzyb, którego trujące wyziewy powodują stopniową
    utratę
    kontaktu z rzeczywistością.
    Sądząc po pomysłach, które się tam licznie wylęgają chyba nie można
    tego niebezpieczeństwa bagatelizować - spora część tamtejszych urzędników
    wydaje się już funkcjonować w rzeczywistości równoległej ;-)

> [...]
    > wręcz ogłaszac się w ten sposób "Świadczymy usługi dla firm pod warunkiem
    > jednoczesnego dostarczenia usługobiorcy z ludności" ;))

    W prostszych przypadkach wystarczy może skoczyć po jakiegoś menela ;-)

    pozd.Pix

  • 29. Data: 2002-12-14 20:08:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > świadczeniu usług w jakimś zakresie, to przez pojecie "świadczenie
    > usług" należy rozumieć całość działalności a nie poszczególne

    Trudno powiedzieć... chociaż użycie liczby mnogiej w art.13.8 (czyli
    "wykonywania usług" zamiast "wykonania usługi") może coś takiego
    sugerować.
    Ale gdybym był urzędasem usiłującym wykazać się i przy okazji zarobić
    na premię to pewnie jakoś kombinowałbym w drugą stronę ;-)

    pozd.Pix

  • 30. Data: 2002-12-14 20:17:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, Andrzej Popowski wrote:

> [...]
    >+ >> sobie wzajemnie obsłużenie jednego klienta? Nadal prowadzą działalność
    >+ >> wyłącznie dla przedsiębiorstw, ale już nie osobiście.

    Chwila. "Odbiorca zlecenia" ma w twojej interpretacji być
    traktowany jako DG czy DWO ??
    Zauważ - że jak nie kijem go to pałką ;) (obojętnie czy
    powiesz tak czy inaczej - nie rozwiązuje problemu !).

> [...]
    >+ świadczeniu usług w jakimś zakresie, to przez pojecie "świadczenie
    >+ usług" należy rozumieć całość działalności a nie poszczególne

    IMO - oczywiście :)
    Tłumacząc na polski: nie spotkałem się z opisem zarzutu bądź
    wyroku że przy 2 takich samych usługach (w jednym roku) jedna
    została potraktowana jako DG druga jako DWO.
    Profilaktycznie zaznaczam: "takich samych usługach" (tj. z tego
    samego zakresu). Prędzej spodziewał bym się "akcji urzędowej"
    uznającej że oba są DG (jeśli wykonawca chciał inaczej :)).

    Pozdrowienia, Gotfryd