  • 31. Data: 2002-12-14 20:28:58
    Temat: Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Tłumacząc na polski: nie spotkałem się z opisem zarzutu bądź
    > wyroku że przy 2 takich samych usługach (w jednym roku) jedna
    > została potraktowana jako DG druga jako DWO.

    Może dlatego, że dotychczas przepisy tak jednoznacznie nie wykluczały
    DWO z DG ?

    pozd.Pix

  • 32. Data: 2002-12-14 20:45:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, Sark wrote:

    >+ Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Może np. sprezentować taką kasę sąsiadowi, a potem ją naprawiać
    >+ > i okresowo konserwować - niech sobie stoi u niego w piwnicy :-)
    >+
    >+ Nie, wtedy zdrowo podpadnie a i sąsiad zostanie poddany
    >+ wywiadowi/obserwacji po co mu ta kasa (szara strefa)

    E tam. "Podejrzany o przygotowanie do działalności
    przetępczej" ('jak obejść pamięć fiskalną') można mieć,
    ale IMHO nic z tego nie wynika :)
    A sąsiad po prostu zapoznaje się z konstrukcją kasy
    bo produkcję chce *w przyszłości* uruchomić ;>

    Albo nie, lepiej: - z małżonką się rozlicza ;> !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 33. Data: 2002-12-14 22:51:08
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Sat, 14 Dec 2002 21:17:30 +0100, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> piszesz:

    > Chwila. "Odbiorca zlecenia" ma w twojej interpretacji być
    >traktowany jako DG czy DWO ??

    DG.

    > Zauważ - że jak nie kijem go to pałką ;) (obojętnie czy
    >powiesz tak czy inaczej - nie rozwiązuje problemu !).

    Dlaczego? Wydaje mi się, że jeżeli prowadzący DG posiada podwykonawę,
    to niezależnie od statusu podwykonawcy, prowadzący DG nie świadczy
    usług osobiście.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 34. Data: 2002-12-14 23:28:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ >
    >+ > Chwila. "Odbiorca zlecenia" ma w twojej interpretacji być

    No to nadal świadczysz usługi dla podmiotów gospodarczych
    a nie "ludności" ;> !

> [...]
    >+ Dlaczego? Wydaje mi się, że jeżeli prowadzący DG posiada podwykonawę,
    >+ to niezależnie od statusu podwykonawcy, prowadzący DG nie świadczy

    To się mylisz, IMO & AFAIK.
    Nie ma powodu żebym ja (w przeszłości :)) przy DWO wynajął
    *firmę* której sekretarka sporządzi mi papiery, kolej żeby
    mnie i towar przewiozła ;), firmę spawającą światłowody
    czy kogokolwiek innego - byle podmiot gospodarczy.
    A później ładnie zaliczył rachunki w KUP. KUP od umowy o dzieło,
    dla jasności i porządku: art.22.10. UoPDoOF
    Jedynie *zatrudnić* osoby fizycznej - choć i do tego
    są wyjątki :] - nie wolno. Wyjątki dotyczą "obsługi nieruchomości
    której jest się właścicielem" :), ktoś kiedyś zapodawał że
    ogrodnik też się łapie :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 35. Data: 2002-12-14 23:47:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, pix wrote:

> [...]
    >+
    >+ Może dlatego, że dotychczas przepisy tak jednoznacznie nie wykluczały

    Ale wyroki z tytułu wykluczenia z DG były... !
    Chodzi mi o coś co byłoby kuriozum: zaliczenie takiej samej
    działalności raz do DG raz do DWO. O ile wiem USy dotąd
    nie pozwalały wykonać DWO w zakresie DG - *o ile samo
    DG nie było podważone*. I jest to logiczne... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 36. Data: 2002-12-15 00:03:39
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Sun, 15 Dec 2002 00:28:40 +0100, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> piszesz:

> [...]
    >są wyjątki :] - nie wolno. Wyjątki dotyczą "obsługi nieruchomości
    >której jest się właścicielem" :), ktoś kiedyś zapodawał że

    Brzmi to przekonująco, chociaż prowadzi do wniosku, że np. mógłbym
    przyjąć zlecenie na sprzątanie biura, zlecić całość roboty studenckiej
    spółdzielni i nadal twierdzić, ze usługę wykonałem osobiście ;-)

    A czy sytuacja, gdy zleceniobiorca jest osobą fizyczną wykonującą
    umowę o dzieło, wystarcza aby nie posądzać zleceniodawcy o DWO?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 37. Data: 2002-12-15 01:05:29
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > nie pozwalały wykonać DWO w zakresie DG - *o ile samo
    > DG nie było podważone*. I jest to logiczne... !

    Co do kuriozum, to zgoda.
    Tym niemniej jeśli ktoś się uprze to może wywodzić (zwłaszcza
    w nowym stanie prawnym), że chociaż działalność polega na tym
    samym, to jednak różni się "trybem" wykonania.
    IMHO zostało stworzone niezłe pole do popisu dla pomysłowych
    urzędników i pozostaje tylko mieć nadzieję, że orzecznictwo sądów
    będzie w miarę jednolite - ja natomiast bardzo nie chciałbym być
    w roli przecierającego nowe szlaki i mimo wszystko będę chyba
    intensywnie rozważał podjęcie stosownych kroków ;-)

    pozd.Pix

  • 38. Data: 2002-12-15 21:36:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 14 Dec 2002 10:33:59 +0100), "plusz"

    >ale jeśli prowadzę działalność usługową tylko dla firm to chyba w ogóle kasa
    >mnie nie dotyczy, prawda ?

    Prawda.

    BTW: Wystaw czasami z jedną fakturę osobom prywatnym, żeby nie narazić
    się nadgorliwym urzędom. Ale fakt -- nawet jak wystawisz jedną na
    miesiąc, to i tak nie przekroczysz limitu...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 39. Data: 2002-12-16 07:40:49
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Andrzej Popowski wrote:

> [...]
    > zlecenia, gdy jedna z osób robi sobie urlop lub dostaje zlecenia w
    > ilości przekraczającej jej możliwości realizacji.

    IMHO to nadal nic nie zmieni. Musieliby zatrudnić właściciela drugiej
    firmy na etat, umowę o zlecenie lub umowę o dzieło

  • 40. Data: 2002-12-16 09:07:05
    Od: "Tym" <tymk(nospam)@wp.pl>

    > Ja też do końca tego nie rozumiem, ale od 1.1.2003 ustawa jest taka:

    [ciach]
    > UPDOF art 13 p.8:
    > Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w
    > art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się [...] 8) przychody z tytułu osobistego
    > wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło,
    > uzyskiwane wyłącznie od: a) osoby prawnej, jednostki organizacyjnej
    > nie mającej osobowości prawnej lub przedsiębiorcy - jeżeli podatnik
    > wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb tych podmiotów i tego samego
    > rodzaju usług nie wykonuje na rzecz ludności [...]."

    Nie wiem, czy dobrze rozumuję, ale... powyżej napisane jest wyraźnie, że "na
    podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło", czyli w sytuacji, gdy to
    zlecenioDAWCA odporowadza zaliczkę na PDOF... Jeśli Plusz zamierza wystawiać
    faktury, a tym samym rozliczać się z fiskusem osobiście, to ja nie widzę
    podstaw podciągnięcia tego pod powyższy podpunkt, bez względu na to, dla
    kogo wykonuje usługi.

    --
    Pozdrawiam!
    Tym