  • 41. Data: 2002-12-16 09:39:36
    Temat: Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nie wiem, czy dobrze rozumuję, ale... powyżej napisane jest wyraźnie, że
    "na
    > podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło", czyli w sytuacji, gdy to
    > zlecenioDAWCA odporowadza zaliczkę na PDOF... (..)

    A w którym miejscu znalazłeś taką definicję umowy zlecenia ??

    pozd.Pix

  • 42. Data: 2002-12-16 09:40:13
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Nie wiem, czy dobrze rozumuję, ale... powyżej napisane jest wyraźnie, że
    "na
    > podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło", czyli w sytuacji, gdy to
    > zlecenioDAWCA odporowadza zaliczkę na PDOF... Jeśli Plusz zamierza
    wystawiać
    > faktury, a tym samym rozliczać się z fiskusem osobiście, to ja nie widzę
    > podstaw podciągnięcia tego pod powyższy podpunkt, bez względu na to, dla
    > kogo wykonuje usługi.

    Niepoprawny optymista ;-))

    Latet

  • 43. Data: 2002-12-16 10:49:45
    Od: "Tym" <tymk(nospam)@wp.pl>

    > A w którym miejscu znalazłeś taką definicję umowy zlecenia ??

    Zaznaczyłem, że nie wiem, czy dobrze rozumuję ;-), ale... nie mówię, że jest
    to jakakolwiek definicja (!), tylko że w TYM konkretnym wypadku jest to
    równoznaczne. Jeśli ten punkt mówi, że "przychody z tytułu osobistego
    wykonywania usług *na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło*", to nie
    rozumiem, na jakiej podstawie (mówię o logicznej argumentacji, nie
    widzimisię urzędnika) można pod to podpiąć usługę wykonaną bez zawarcia
    takiej umowy.
    --
    Pozdrawiam!
    Tym

  • 44. Data: 2002-12-16 11:28:53
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > rozumiem, na jakiej podstawie (mówię o logicznej argumentacji, nie
    > widzimisię urzędnika) można pod to podpiąć usługę wykonaną bez zawarcia

    Na ten temat powinien się wypowiedzieć jakiś prawnik, ale mnie się wydaje,
    że w każdym przypadku jest zawierana "jakaś" umowa chociaż nie zawsze
    ma ona formę pisemną.

    pozd.Pix

  • 45. Data: 2002-12-16 11:41:02
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Niepoprawny optymista ;-))

    Logiki w działaniu policji skarbowej mu się zachciało:-)
    Aby było logicznie i dla ludzi należy zmienić kraj pobytu lub wywalić na bruk
    aktualnych przywódców i ich namiestników w Polsce.:-(

  • 46. Data: 2002-12-16 20:34:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Dec 2002, Tym wrote:

    >+ > A w którym miejscu znalazłeś taką definicję umowy zlecenia ??
    >+
    >+ Zaznaczyłem, że nie wiem, czy dobrze rozumuję ;-),

    Zdaniem wyroków NSA cytowanych w sławetnym linku o "problemie
    VAT" - nie :(

> [...]
    >+ rozumiem, na jakiej podstawie (mówię o logicznej argumentacji, nie
    >+ widzimisię urzędnika) można pod to podpiąć usługę wykonaną bez zawarcia

    Wykonanie usługi świadczy o tym że *jakaś* ustawa została zawarta.
    Mogła byc zwarta ustnie, nieważne.
    Wg polskiego praawa nieważne również jaki ma tytuł: jeśli to
    *jest* umowa zlecenia to u góry można sobie napisać cokolwiek,
    co najwyżej za to "cokolwiek" można osobno odpowiadać ;)
    Dla porządku: umowy między firmami często również są
    umowami o dzieło lub zlecenia !

    I teraz - jeśli umowa spełnia wszlekie warunki umowy danego
    rodzaju to to *jest* taka umowa, a co najwyżej została
    *błędnie* zaklasyfikowana. No to trzeba błąd naprawić :>
    A ponieważ nasze prawo niekoniecznie posługuje się logiką
    i symetrią (tj. przez fakt uznania że umowa była błędnie
    zaklasyfikowana i strona A nie zapłaciła podatku *nie*
    uznaje się automatycznie że [nawet jeśli przy 'zmianie
    interpretacji' tak *byłoby*] że wobec tego strona B
    zapłaciła za dużo i państwo nie straciło) :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 47. Data: 2002-12-16 20:40:47
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > interpretacji' tak *byłoby*] że wobec tego strona B
    > zapłaciła za dużo i państwo nie straciło) :(

    Ale za to jest "okazja" komuś wymierzyć karę za 3% albo nie wymierzyć np. za
    5%:-(((((

  • 48. Data: 2002-12-16 21:41:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Dec 2002, Andrzej Popowski wrote:
    [...]
    >+ A czy sytuacja, gdy zleceniobiorca jest osobą fizyczną wykonującą
    >+ umowę o dzieło, wystarcza aby nie posądzać zleceniodawcy o DWO?

    Zakładam że sobie odpowiedziałeś :)
    Owszem, arystokracja miała w zwyczaju mówić o sobie
    w trzeciej osobie lub liczbie mnogiej... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 49. Data: 2002-12-16 22:09:15
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Mon, 16 Dec 2002 11:49:45 +0100, "Tym" <tymk(nospam)@wp.pl> piszesz:

> [...]
    >rozumiem, na jakiej podstawie (mówię o logicznej argumentacji, nie
    >widzimisię urzędnika) można pod to podpiąć usługę wykonaną bez zawarcia

    A jak chcesz dostać pieniądze, jeżeli wystawisz fakturę bez umówienia
    się z drugą stroną? Zawsze jest jakaś forma umowy, chociażby ustna.
    Nawet jak kupujesz gazetę w kiosku, to zawierasz umowę kupna -
    sprzedaży, a słowa możesz nie wypowiedzieć.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 50. Data: 2002-12-16 22:32:04
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Owszem, arystokracja miała w zwyczaju mówić o sobie
    > w trzeciej osobie lub liczbie mnogiej... ;)

    Z tym, że w 3 os. l.p. raczej do służby tudzież innego gminu ;-)

    pozd.Pix