  • 11. Data: 2004-10-11 09:25:28
    Temat: Re: czy mogę odliczyć VAT od:
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> wrote in message

> [...]
    DG?

    > Legalnych.

    Jednoosobowa DG, to właściciel i 0 pracowników (przynajmniej ja to tak
    rozumiem).

    Twoje

    > Dla "użytkowników indywidualnych nieprowadzących działalności
    > gospodarczej na dostęp szerokopasmowy" jest "zw". Zał. 4 p. 14 UPTU.

    Nie wyspałem się, więc może nie zakumałem - polemizujesz, czy potwierdzasz?

    T.

  • 12. Data: 2004-10-11 11:29:15
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckdjf5$2aqm$1@news.mm.pl>, "toster" <t...@W...pl>
    wrote:

    > DG?

    > Jednoosobowa DG, to właściciel i 0 pracowników (przynajmniej ja to tak
    > rozumiem).

    W większości przypadków pewnie będziesz miał rację.

    Polemizuję.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 13. Data: 2004-10-11 11:42:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

    > Polemizuję.

    To jeszcze powiedz mi co to jest za konstrukcja "prowadzenie
    działalności na..." i czy z taki samym zapałem przyznasz że mozna
    prowadzic dzialanośc gopodarcza "na" budowictwo, samochody, cukier i
    szycie ubrań.

    A "na co" Ty prowadzisz działalność?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2004-10-11 13:35:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004, toster wrote:

> [...]
    >+ > Legalnych.
    >+
    >+ Jednoosobowa DG, to właściciel i 0 pracowników (przynajmniej ja to tak

    Błąd w założeniu.
    Jednoosobowa DG to DG osobowa mająca jednego właściciela.
    Taki człowiek - instytucja.
    Wieloosobowa DG to spółka cywilna albo partnerska :)
    No, może jeszcze jawna do kompletu... też osobowa choć handlowa...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 15. Data: 2004-10-11 14:17:15
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > Wieloosobowa DG to spółka cywilna albo partnerska :)
    > No, może jeszcze jawna do kompletu... też osobowa choć handlowa...

    Nie spieram się. Miałem na mysli jednoosobową firmę i podciągnąłem to za
    szeroko.
    Tomek

  • 16. Data: 2004-10-11 14:32:42
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > działalności na..." i czy z taki samym zapałem przyznasz że mozna
    > prowadzic dzialanośc gopodarcza "na" budowictwo, samochody, cukier i

    Niezależnie od interpretacji stawka zw. jest dla "nieprowadzących".

    "Prowadzącym" z przyczyn podatkowych łatwiej zrozumieć "konstrukcję". ;-)

    BAH

  • 17. Data: 2004-10-11 15:21:59
    Od: "trk" <s...@m...pl>

    cieszę się, że przy okazji wątku tak żywo sobie dyskutujecie....

    ale czy ktoś mógłby odpowiedzieć na moje pytania????

    ok w sprawie drugiego - vatu na internet - coś już było,
    chociaż nikt nie zająknął się, co zrobić z okresem od maja
    przypomnę:
    od maja dostawałem FV na dostęp do sieci ze stawką 22% - odliczałem ten vat,
    chociaż
    sam nie jestem prowajderem, ani kafeją sieciową.... czy mam to już odkręcać
    (i jak najlepiej)
    czy czekać na korekty i dopiero w miesiącu ich otrzymania?

    a co do vatu od żarcia i napitku dla etatowców to oprócz jakichś
    nieistotnych dywagacji
    to kompletna cisza
    ech newsy....

    tym niemiej dziękuję tym którzy coś konstruktywnego już wnieśli
    i mam nadzieję jeszcze wniosą

    pozdrawiam
    trk

  • 18. Data: 2004-10-11 16:27:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004, trk wrote:
    [...]
> [...]
    >+ chociaż
    >+ sam nie jestem prowajderem, ani kafeją sieciową.... czy mam to już odkręcać

    A czytałeś o wyroku TK stwierdzającym że były zakaz
    odliczenia VAT "zapłaconego" choć NIE powinno go być (ZW
    lub NP) był niekonstytucyjny ?
    No to było sobie sygnaturę spisać ;) i sprawdzić CO było przyjętym
    argumentem TK: czy fakt że to "w rozporządzeniu" (a wtedy trzeba
    sprawdzić czy w ustawie nie zastawili pułapki) czy też samo
    naruszenie zasady "VAT wolno odliczyć".

    >+ czy czekać na korekty i dopiero w miesiącu ich otrzymania?

    Każdy za siebie...

    >+ a co do vatu od żarcia i napitku dla etatowców to oprócz jakichś
    >+ nieistotnych dywagacji
    >+ to kompletna cisza

    No, jakbyś tak jakieś mniej istotne (ale JEDNAK) istotne informacje
    (OPRÓCZ tego że to "dla etatowców") zapodał to może by ktoś wiedział.
    Jak dla mnie to nie jest jasne czy to ma być:
    - posiłek regeneracyjny
    - napoje wg przepisów
    - żywność "na imprezę firmową"
    - ...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 19. Data: 2004-10-11 17:04:29
    Od: "trk" <s...@m...pl>

    > A czytałeś o wyroku TK stwierdzającym że były zakaz...
    [CIACH mądre słowa]

    ufff.... to już za mądre dla mnie....
    ztcw to rozporządzenia można "olać" dopiero w sądzie
    ale żeby tam dojść, to najpierw trzeba przejść przez us i is,
    a wg nich rozporządzenia trzeba uwzględniać....

    to ja już chyba jednak pokajam się i zrobie te korekty - że raczej
    niesłusznie
    odliczyłem ten vat od sieci...

> [...]
    > (OPRÓCZ tego że to "dla etatowców") zapodał to może by ktoś wiedział.
    > Jak dla mnie to nie jest jasne czy to ma być:
    sam bym chciał wiedzieć, co to jest wg przepisów...
    siedzimy sobie we 3 (ja + 2 etatowców)
    i coś tam klepiemy w kompy....
    schodzi się przy tym trochę
    a to kawy, a to herbaty, a to cukru
    tudzież innej coli
    czasem kurier przyniesie jakąś pizzę
    czasem kupi się po prostu coś do wspólnego użytku
    kawałek chleba czy jakiś serek...

    (tylko nie mówcie mi "a jak robiłeś wcześniej" -
    dopiero od niedawana mam pracowników - jak byłem zupełnie sam
    to żadnego jadła ani napitku nie dawałem w koszty, ani nie odliczałem od
    tego vat)

    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS)

    dzięki - i również
    trk

  • 20. Data: 2004-10-11 17:38:35
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > to ja już chyba jednak pokajam się i zrobie te korekty - że raczej
    > niesłusznie
    > odliczyłem ten vat od sieci...

    A skąd to mniemanie? Zdania były podzielone...

> [...]
    > tudzież innej coli
    > czasem kurier przyniesie jakąś pizzę
    > czasem kupi się po prostu coś do wspólnego użytku

    Czemu nie pójść dalej? Nie odwiedza Was czasem kosmetyczka, albo dama do
    towarzystwa?

    I przy tym bym pozostał.

    T.