  • 11. Data: 2010-12-10 17:24:08
    Temat: Re: czy moge sprzedac towar z 0% marży
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 10-12-2010 17:49, Szumek pisze:
    > nie mogę tego pojąć
    > no dobra mamy wolność
    > to dlaczego każą nam tylko zarabiać
    > dlczego nie moge sprzedać ze stratą
    > a ja chcę być jak święty mikołaj

    Zawsze możesz wyobrazić sobie taką (wymyśloną :)) próbę wyłudzania kasy
    od fiskusa:

    "Kupujesz" towar 100 szt x 100,00zł+VAT(22%) = 10000,00 + 2200,00(VAT)
    "Sprzedajesz" 100 szt x 50,00 zł+VAT(22%) = 5000,00 + 1100,00(VAT)

    Nie dość, że wykazujesz stratę (brak podatku dochodowego), to jeszcze
    VAT do odliczenia: 2200,00 zł
    VAT do zapłaty: 1100,00 zł
    VAT do "zwrotu": 1100,00 zł

    To oczywiście najprostszy (i najłatwiejszy do wykrycia) sposób, inne
    odmiany, bardziej wyrafinowane:
    http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34975,7140136,Osz
    ustwa_na_karty_zdrapki__Policja_rozbila_przestepcow.
    html
    81.html
    a to mój "ulubiony" :):
    http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,5153311.htm

    Dlatego, tak jak już inni pisali, możesz sprzedać ze stratą, ale też
    musisz mieć dobry powód żeby to uzasadnić w razie kontroli.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2010-12-10 17:28:42
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    Albo to, też fajne :):
    http://ksiegowosc.infor.pl/wiadomosci/123480,rss,Fir
    my-nielegalnie-zawyzaja-koszty.html

  • 13. Data: 2010-12-12 20:07:32
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 10 Dec 2010 08:52:49 +0100, "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>
    wrote:

    >rozpakuj i sprzedaj jako używany

    albo jako uszkodzony (bo spadl i sie np. zarysowal).

    --
    ThinkXtra