  • 11. Data: 2005-06-13 22:28:34
    Temat: Re: czy to środek trwały??
    Od: "Latet" <d...@d...pl>

    > Przy "zaliczeniu do ST" koszty nabycia lub wytworzenia wpisuje się
    > do EST. Wylicza się ratę (może być 100% wartości nabycia przy
    > am. jednorazowej ! - ale to jest WYLICZONA rata) i tę ratę uznaje
    > się za KUP.
    > Niekoniecznie w tym samym miesiącu co nabycie !

    A nie jest (nie było?) tak, że to nie może być ten sam miesiąc,
    a dopiero kolejny?

    latet

  • 12. Data: 2005-06-13 22:57:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2005, Latet wrote:

    [...amortyzacja w KUP...]
> [...]
    > +
    > +
    > + A nie jest (nie było?) tak, że to nie może być ten sam miesiąc,

    "tak w ogóle" to tak. Przy amortyzacji jednorazowej można sobie
    wybrać również "miesiąc przekazania" :) (jest "lub w następnym").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-06-14 15:19:16
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Dokładnie tak.
    > Ustawa o podatku dochodowym OF, art. 22d.1 - zezwolenia na nie
    > dokonywanie amortyzacji przy <3500 zł i zaliczenie w KUP.
    > W odróżnieniu od amortyzacji jednorazowej, przypadkiem też
    > dla kwoty 3500 zł - ale opisanej w art. 22f.3

    No i?
    Tam jest też zwolnienie od wpisywania do EST?

    > Uznanie *raty amortyzacyjnej* za KUP to jest *osobny* krok księgowy,
    > po pierwsze nie zawsze owa rata am. może być KUP (lub nie cała
    > może być KUP), po drugie nie księguje się w KUP dokumentu nabycia.
    >
    > Przy "zaliczeniu w koszt" wpisuje się w KUP wprost, do 14 kol. księgi
    > pozycję z faktury.

    Tyle że ja nie o KPIR, jako że od dawna nie używam, tylko o pdop.

    I na tym pewnie polega problem.....

    > Jak wyżej - art. 22d.1
    > Nie mów że nigdy nie widziałeś ? ;)

    Pdof mnie interesuje tylko w kwestii podatku od wynagrodzeń. :-))

  • 14. Data: 2005-06-14 20:33:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jun 2005, Cavallino wrote:

> [...]
    > +
    > + No i?
    > + Tam jest też zwolnienie od wpisywania do EST?

    Mógłbyś przeczytać CAŁY wątek ?
    Bo ja post Message-ID: <Pine.WNT.4.60.0506132346120.1476@athlon>
    widzę... i w nim jest wyraźnie komentarz i cytat:
    ++++
    > + Nie wadzi, ale czy zwalnia od wpisania do EST?

    Przeczytać następne zdanie z ustawy:

    2.       Składniki majštku, o których mowa w art. 22a-22c,
    z wyłšczeniem składników wymienionych w ust. 1,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    wprowadza się do ewidencji œrodków trwałych [...]
    ---

    Wcięło ci go (post i cytat) ?
    Składników "wymienionych w ust.1" wobec tego NIE wprowadza się
    do EST.

> [...]
    > + > pozycję z faktury.
    > +
    > + Tyle że ja nie o KPIR, jako że od dawna nie używam, tylko o pdop.

    A, mógłby polegać... :]
    Zajrzałem do konkurencyjnej ;) ustawy... zakładam że mam wystarczająco
    aktualną treść (głowy nie dam :)). I dedukuję...
    Polega na tym iż "myk" daje ten sam skutek - ale "myk" jest inny:
    +++ wybór cytatów +++
    Art. 16a.
    [...]
    Art. 16b.
    [...]
    Art. 16c.
    [...]
    Art. 16d.
    1. Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od składników
    majątku, o których mowa w art. 16a i 16b, których wartość początkowa
    określona zgodnie z art. 16g, nie przekracza 3 500 zł; wydatki poniesione
    na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu
    oddania ich do używania.
    2. Składniki majątku, o których mowa
    w art. 16a-16c, wprowadza się do ewidencji środków trwałych
    ^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    No to chyba jasne że składniki majątku o których mowa w art. 16d.
    *NIE* są na liście tych które "wprowadza się", skoro wprowadza
    się TYLKO ujęte w art. 16c-16c, zaś 16d *wyłącza* niektóre z tych
    wymienionych w 16a i 16b, no nie ?
    Zaplątałem skutecznie ? ;)

    [...]
    > + > Nie mów że nigdy nie widziałeś ? ;)

    :)

    > + Pdof mnie interesuje tylko w kwestii podatku od wynagrodzeń. :-))

    Y tam.
    Jak widzisz per analogiam et ceteram... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-06-15 16:50:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    >
    > No to chyba jasne że składniki majątku o których mowa w art. 16d.
    > *NIE* są na liście tych które "wprowadza się"

    Jak to nie?
    Są zdefiniowane w 16. a i b, tak?
    No to się je wprowadza, niezależnie od tego czy 16d zwalnia od
    amortyzowania.

    >, skoro wprowadza
    > się TYLKO ujęte w art. 16c-16c, zaś 16d *wyłącza*

    Wyłącza, ale TYLKO od amortyzowania - przynajmniej tak tam napisali. ;-)

    > niektóre z tych
    > wymienionych w 16a i 16b, no nie ?

    Nie.
    Tak by było gdyby w 16a i 16b były wymienione TYLKO takie które są powyżej
    3500, a w 16d pozostałe.
    A tak nie jest.

  • 16. Data: 2005-06-15 19:56:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jun 2005, Cavallino wrote:

    > + > *NIE* są na liście tych które "wprowadza się"
    > +
    > + Jak to nie?
    > + Są zdefiniowane w 16. a i b, tak?

    ...i wyłączone z zaliczenia do 16a i 16b w 16.c, tak ?

    > + No to się je wprowadza, niezależnie od tego czy 16d zwalnia od amortyzowania.

    Hm...

> [...]
    > +
    > + Wyłącza, ale TYLKO od amortyzowania - przynajmniej tak tam napisali. ;-)

    To może spróbuję ugryźć z drugiej strony za pomocą "pytania
    Karola": a jaka jest sankcja za niewpisanie składników podlegających
    pod art. 16d.1 ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-06-16 07:42:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > ...i wyłączone z zaliczenia do 16a i 16b w 16.c, tak ?

    Nie.
    Wyłączone z obowiązku amortyzacji.
    I z niczego więcej.

    > Hm...
    > To może spróbuję ugryźć z drugiej strony za pomocą "pytania
    > Karola": a jaka jest sankcja za niewpisanie składników podlegających
    > pod art. 16d.1 ?

    Nierzetelne prowadzenie ksiąg?
    Wiesz jak to się karze.....

  • 18. Data: 2005-08-17 23:24:33
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:Pine.WNT.4.60.0506112331060.752@athlon,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > ...no to jest problem.
    > Maddy coś ostatnio nie pisze... jest jeszcze ktoś z doradców ?
    > BTW: czy biegli rewidenci też mogą udzielać porad ?

    Czy ktoś poprzez napisanie tutaj odpowiedzi na list z kawałkiem "prosze o
    poradę" miał jakies nieprzyjemności urzędowe lub gorsze? Bo co widzę takie
    odpowiedzi, to zaczynam się zastanawiać.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Miłość prawdziwa zaczyna się wówczas,
    gdy niczego w zamian nie oczekujesz

  • 19. Data: 2005-08-18 08:26:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Aug 2005, Xena wrote:

    > Czy ktoś poprzez napisanie tutaj odpowiedzi na list z kawałkiem "prosze o
    > poradę" miał jakies nieprzyjemności urzędowe lub gorsze?

    Przypuszczam że nikt. Stawka jest za wysoka żeby igrać z ogniem.
    Przypomnę: 50 000 zł.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-08-18 11:43:29
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:Pine.WNT.4.60.0508181025410.1024@athlon,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Przypuszczam że nikt. Stawka jest za wysoka żeby igrać z ogniem.
    > Przypomnę: 50 000 zł.

    Ok, zdaję sobie sprawę z potencjalnego wymiaru kary, ale zaciekawiło mnie
    tylko to czy to tak zapobiegawczo, czy może ktos sie przejechał. Wszystko
    jasne.

    Łącze pozdrowienia
    Tatiana
    --
    Dusz obojętnych nie chce ani niebo, ani piekło
    /Dante Alighieri/