  • 1. Data: 2009-01-08 14:02:50
    Temat: czy trzeba ksiegowac f-re z niemiec?
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    Witam,
    chce zamowic cos z Niemiec, przy wzieciu f-ry bedzie vat zerowy, w zwiazku z
    tym - czy mam obowiazej ksiegowania tej f-ry, potrzebuje te elementy do
    prywatnego uzytku, jednak bez f-ry nie mam mozliwosci zakupu tego.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2009-01-08 15:30:19
    Temat: Re: czy trzeba ksiegowac f-re z niemiec?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 15:02:50 Micha? <n...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > tym - czy mam obowiazej ksiegowania tej f-ry, potrzebuje te elementy do
    > prywatnego uzytku, jednak bez f-ry nie mam mozliwosci zakupu tego.

    To mi pachnie oszustwem podatkowym - dokonasz WNT i go nie wykażesz.
    Jeśli potrzebujesz to prywatnie, to sprzedawca powinien naliczyć
    19% VAT.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-08 15:50:19
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Michał" <n...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym - czy mam obowiazej ksiegowania tej f-ry, potrzebuje te elementy do
    > prywatnego uzytku, jednak bez f-ry nie mam mozliwosci zakupu tego.

    sie zdziwisz jak szybko do Ciebie przyjdą....
    do wykrywania takich wałków służą deklaracje kwartalne vat UE

  • 4. Data: 2009-01-08 18:29:25
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    gasper <n...@m...pl> wrote:

    > do wykrywania takich wałków służą deklaracje kwartalne vat UE

    Czy w innych krajach też każda transakcja wewnątrzunijna musi być
    zgłaszana do odpowiednika US ? Myślałem, że to polski wymysł.

    a.

  • 5. Data: 2009-01-08 19:28:47
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czy w innych krajach też każda transakcja wewnątrzunijna musi być
    > zgłaszana do odpowiednika US ? Myślałem, że to polski wymysł.

    w Polsce tez nie musi być głaszana każda transakcja
    zgłasza sie tylko kwartalne podsumowanie obrotów z poszczególnymi euronipami a
    system wychwytuje przypadki, że firma A sprzedała coś firmie B a firma B na
    deklaracji tego nie wykazała

  • 6. Data: 2009-01-08 19:52:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 19:29:25 Wemif <w...@a...pl> napisał(a):

    > Czy w innych krajach też każda transakcja wewnątrzunijna musi być
    > zgłaszana do odpowiednika US ? Myślałem, że to polski wymysł.

    Już chyba mało zostało polskich wymysłów. Teraz 8/10 jest unijnych,
    a VAT cały jest unijny (pomijając polskie niedoróbki)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-08 22:19:42
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    > sie zdziwisz jak szybko do Ciebie przyjdą....
    > do wykrywania takich wałków służą deklaracje kwartalne vat UE

    Czyli lepiej wystapic o euronip... bo w zasadzie z powodu jego braku nie
    chcialem tego ksiegowac, albo wezme na zaprzyjazniona firme ktore ma euronip
    i pusci to dalej dla mnie... chcialem uniknac takich kombinacji. vat i tak
    sie odpisze.
    Pozdrawiam i dziekuje za informacje,
    Michal

  • 8. Data: 2009-01-09 05:55:58
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

> [...]
    > i pusci to dalej dla mnie... chcialem uniknac takich kombinacji. vat i tak

    Skoro nie masz euronipu, to tamci i tak nie mogą wystawić ci faktury bez
    VAT. A skoro wystawiają normalnie, nie uwzględniają tego w deklaracji.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.net.pl