  • 1. Data: 2005-04-01 13:06:55
    Temat: czy trzeba składać rozliczenie roczne?
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Przepraszam za banalne pytanie, ale ktos wytracil mnie z rownowagi ;-)
    Jesli osoba w zeszlym roku pracowala na umowe zlecenie i zarobila 200 zl
    (nic poza tym przez caly rok) to czy musi skladac rocznego Pita?
    Bo ta osoba właśnie wrocila z US, gdzie dowiedziala sie, ze nie wazne jakie
    byly dochody to Pit nalezy zlozyc.
    Prosze o odpowiedz i jakas podstawe prawna, bo chyba cos mnie ominelo.

    Z gory dziekuje,
    --
    Małgorzatka

  • 2. Data: 2005-04-01 13:20:48
    Temat: Re: czy trzeba składać rozliczenie roczne?
    Od: "montezuma" <m...@n...com>

    Małgorzatka+ wrote:
> [...]
    > jakie byly dochody to Pit nalezy zlozyc.
    > Prosze o odpowiedz i jakas podstawe prawna, bo chyba cos mnie ominelo.

    dla ciebie wykonywala ta umowe o dzielo? to juz jej migusiem wystawic
    pita...

  • 3. Data: 2005-04-01 13:30:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Małgorzatka+ wrote:
    > Przepraszam za banalne pytanie, ale ktos wytracil mnie z rownowagi ;-)
    > Jesli osoba w zeszlym roku pracowala na umowe zlecenie i zarobila 200 zl
    > (nic poza tym przez caly rok) to czy musi skladac rocznego Pita?

    tak. zapewne dostała już pit-11

    sciagnij sobie program z www.pity.pl
    wypelniasz pit-37

  • 4. Data: 2005-04-01 15:18:22
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "witek" napisał w

    > tak. zapewne dostała już pit-11

    Owszem dostała.

    Tutaj wyczytałam: http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,2574596.
    html
    "PIT-ów nie muszą samodzielnie wypełniać osoby, które poprosiły swój zakład
    pracy, aby rozliczył je z podatku za 2004 r. Nie muszą się także rozliczać z
    fiskusem osoby, które nie osiągnęły w zeszłym roku żadnych dochodów, oraz
    ci, których dochody były niewielkie - nie przekroczyły kwoty dochodów,
    których osiągnięcie "nie powoduje konieczności zapłaty podatku" (w zeszłym
    roku - 2790 zł). Jeśli jednak ktoś zarobił w zeszłym roku np. 2000 zł i
    zapłacił od tej kwoty zaliczkę na podatek, może (i powinien) złożyć zeznanie
    podatkowe po to, by odzyskać pieniądze wpłacone do kasy fiskusa w formie
    zaliczki."

    Czyli rozumiem, ze od umowy zlecenie została zapłacona zaliczka i dlatego
    należy Pita wypełnić. W takim razie jakie dochody (niewielkie) nie skutkują
    konieczonścią wypełniania zeznania rocznego?

    --
    Małgorzatka

  • 5. Data: 2005-04-01 15:21:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Małgorzatka+ wrote:
> [...]
    > należy Pita wypełnić. W takim razie jakie dochody (niewielkie) nie skutkują
    > konieczonścią wypełniania zeznania rocznego?

    ... które poprosiły zakład pracy.
    umowa zlecenie to nie zakład pracy, więc nikt za nią tego nie rozliczy.
    Niewielka kwota oznacza zarobiła cokolwiek.
    Nie wiem skąd w wyborczej biorą te artykuły.

  • 6. Data: 2005-04-01 23:18:12
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:d2jp19$fkh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czyli rozumiem, ze od umowy zlecenie została zapłacona zaliczka i
    dlatego
    > należy Pita wypełnić.

    Tak, jeżeli została zapłacona zaliczka na podatek, to nalezy wypełnić
    PIT roczny (zazwyczaj PIT-37).

    W takim razie jakie dochody (niewielkie) nie skutkują
    > konieczonścią wypełniania zeznania rocznego?

    Te dochody, od których płatnik nie potrącił zaliczki na podatek
    dochodowy.
    Przykłady:
    1) niski zasiłek dla bezrobotnych, od którego nie potrącono zaliczki
    na podatek dochodowy, ponieważ po odjęciu od 19% ulgi podatkowej i
    składki zdrowotnej nic nie zostało na podatek,
    2)praca na 1/4 lub 1/2 etatu przy minimalnej pensji, gdzie
    prawdopodobnie wystąpi sytuacja jak w p. 1), ponieważ dochodzą jeszcze
    koszty uzyskania przychodu.

    Ale zgodnie z informacją uzyskaną w US, nawet w takich przypadkach,
    mimo że składanie PIT rocznego nie jest obowiązkowe, to jednak lepiej
    jest, gdy zostanie złożony.

    wa

  • 7. Data: 2005-04-02 14:23:12
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "wektor" napisał:
    [ciach]

    Bardzo dziękuję za wyczerpujące informacje.

    --
    Małgorzatka